Trycka ner fälttävlansryttare? En klasisker .

Efter en massa pauser från bloggen är jag redo att börja blogga igen, Satt och kollade fälttävlan från Badminton. Jag säger bara en sak stoooor respekt till dom ryttarna som tävlar där idag & imorgon. Vilka ryttare och vilka underbara hästar som sätter vartända hinder som det vore så enkelt. Jag har en stor respekt för dom ryttarna som rider fälttävlan oavsett vilken kategori eller ålder. Det krävs mod att bara gå ut på banan. Dom flesta hoppryttarna trycker mer än gärna ner oss fälttävlansryttare med kommentarer hit och dit. "hur höga är hinderna ens, det är ju inte ens högt". Men när man väll kommer till kritan vågar dom inte ens hoppa en liten stock ute i en hage. Tro mig jag vet, jag är omringad av människor som mer än gärna vill trycka ner fälttävlan, och mig som ryttare. Har fått alla som möjliga kommentarerna men dom har ingen aning vad dom pratar om, känns ganska skrattretande att så många verkligen orkar hålla på, säger bara en sak tryck ner oss, kom med kommenterar, men "vi ses ute på banan". 
 
Folk måste lära sig om respekt för varandra och inte bara tro man kan allt själv, ha ögonen öppna för varandra och höj upp varandra till skyarna för det ni kan och andra kan. Ha respekt för varandra som ryttare. 
 
Folket är inte ens värda min tid och energi, folk som inte har respekt får ingen respekt that´s it.
 
Postat av: Anonym

Håller med dig! Jag håller själv på med ponnygalopp och folk är så emot fälttävlan och galopp nuförtiden. "Det är djurplågeri" "hästarna skadar sig mer än andra grenar" m.m. Men då frågar man dom, hur naturligt är det att hoppa en bana på 160, eller att göra piruetter. Fy på dömande människor!

2014-05-10 @ 23:20:39
Postat av: Anonym

Tycker fälttävlansryttare är fett coola! Hade själv aldrig vågat hoppa fasta hinder i sån fart. Och att bemästra alla tre momenten kan inte vara lätt. Liksom all den fart, precision, kraft och det samspelet mellan häst och ryttare i varje gren gör mig nästan avundsjuk. Hade aldrig klarat det!

2014-05-11 @ 00:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback