SvergiesRidgymnasium?

Som ni vet går ju jag en svergies ridgymnasium. Bökeberg, som ligger i Svedala. 
När jag skulle välja mitt gymnasium fick jag fundera så de knackade. Vad ville jag bli? Vad vill jag jobba med sen? 
Jag fick hjälp av familj, vänner och andra personer runt omkring mig. Alla tankar gick överallt och ingenstans. Visste verkligen inte alls vad jag ville och vad som kunde kännas rätt. Men ändå hade jag ett ben i ridvärlden redan, eller rättar sagt båda benen. Men jag vill verkligen inte bli något inom hästar, när ni nu läser det med era egna ögon så kan ni ng inte fatta varför jag då skulle vilja välja ett ridgymnasium där nästa allt fokus ligger på hästar och ridning. Ni tycker säkert detta låter helt sinnes men så ligger det till. Jag ville kombinera skola med hästarna. Det jobbiga med det roliga liksom. Inte bara sitta vid skolbänken flera timmar i sträck utan kunna ha min glädjespridare vid min sida ändå. 
 
Jag har nu gått på SRG nästan hela ettan ut. Jag vet inte riktigt vad jag säga om skolan, eller vad jag ska förmedla med positiva kommentarer angående skolan om jag ska vara ärlig. Skolan är full av massa människor som snackar skit om dig och speciellt om din häst. Sitter på läktaren när du rider och snackar en massa skit. Men den mesta skiten kastas på dig och din häst. Kan säga en sak, så mycket skit som jag fått angående min ponny detta året var länge sen jag fick. Folk som inte har en jävla aning vad det är för en ponny egentligen utan yttrar sig en frihet att snacka en jäkla massa om. 
Jag blir mer ledsen när någon snackar om min ponny än om dom snackar om mig om jag ska vara helt ärlig. Min ponny betyder allt för mig, och jag är inte efter en egen vinst, jag vill få vinster med min ponny, kämpa med min ponny, dit jag vill. Jag behöver inte andras åsikter om oss för att ta oss uppåt. Kolla bara förra året, jag var utan folks åsikter och klarade mig fint. Alltså folk behöver inte komma med åsikter nu helt plötsligt, finns ingen större andledning till det. 
 
Jag klarar mig hur enkelt som helst utan folks dåliga attityd och tråkiga kommentarer. 
Skolan gör mig fruktansvärt upprörd över det mesta, som ni märkt har jag inte skrivit så mycket om skolan vad vi gör osv, bättring komme de bli. Men har en hel del åsikter om Svergies Ridgymnasium som ni lär under mina tre år där få reda på här via bloggen. Hoppas ni intresserar er. 

Jag vill bara skratta alla människor rätt upp i huvudet, så som dom dum förklarar sig själva. 
Har blandade känslor över detta inlägget, blev ett 
 
 
Postat av: Ida Hedlund

Blir ju nervös nu när du skriva så om skolan.. :( Att det är så mycket skitsnack osv.. Sökte dit som första hand och har kommit in preliminärt, så kommer nog in till hösten också.. Hatar skitsnack.. :(

Svar: Nej nervös ska du inte bli, lika mycket skitsnack där är ännu mer glädje är där, folk som är super trevliga och hatar skitsnack, du ska inte vara nervös verkligen inte❤️ skitsnack är hemskt speciellt på en hästskola men skitsnacket här är inte värre än på någon annan skola men nu är detta 90 tjejer skitsnack sprids och tillslut vet man vem som starta de och de brukar komma t kritan :)
Frida & Sofia

2014-05-11 @ 20:49:17
URL: http://afalmo.blogg.se
Postat av: Julija

Ahh, ni vet att ni är bäst! Jag tycker det iaf :D

2014-05-11 @ 21:20:30
URL: http://nattstad.se/septemberungens

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback