En hel vecka, i ett inlägg.

Ännu en vecka har gått i Maj månad. 
Denna veckan har faktiskt varit något lugnare än dom andra veckorna vi haft på länge. I Tisdags drog vi iväg på min efterlängtade dressyr tränning för min tränare Anna Pålsson, detta var den första riktiga träningen som verkligen gav något på väldigt länge. Anna hade sett en stor förändring på Jouline, Dom gånger jag tränat för henne och även på tävling har Jouline stressat upp sig, spänt sig och bara stuckit från mig ibland. Anna såg att Jouline såg mer bekväm ut nu. Imed Jouline är en väldigt nervig ponny som har mycket i sig måste man handskas med det korrekt. Gäller att man själv håller sig lugn i hennes frispels ryck, och bara fortsätta rida som ingeting har hänt.
Efter träning för Anna var jag helt över exalterad. Träning hade verkligen gett mig så fruktansvärt mycket & jag var sjukt nöjd. Alltid kul och sitta på Jouline på dressyrträningarna, hon ger verkligen allt och är så fruktansvärt arbetsvillig. Och hennes steg är helt underbart, hon har sån power. 
Alla mina tränare berömmer hennes psyke, steg, kondition och sin arbetsvilja. 
Hennes steg var verkligen underbart i Tisdags, fick henne verkligen att jobba med hela bakdelen in under sig, och hon tog verkligen för sig. 
Vi tränade mycket på hålla lugnet i ridningen, förvänd galopp på båge, skänkelvikningar och lite halter. Allting bara satt där, klockrent. Nej verkligen hel nöjd med henne. 
 
I Onsdags hoppade jag med Sandreo på lektionen, gick faktiskt super bra. Har ju inte hoppat han så himla många gånger så kunde inte vara mer än nöjd med honom. Länge sedan jag hoppade en 100% hopponny, så mycket att tänka på hela tiden, och sen är han långt ifrån hur Jouline är att rida. Dom är två helt olika ponnysar och kräver olika ridsätt. Men träningen var väldigt lärorik och gav väldigt mycket så kändes bra, trots allt våran första riktiga träning. 
 
I torsdags skulle jag rida ut en sväng med Jouline men hon var något ömfotad imed hon hade haft hovslagaren hos sig på morgonen, så tog en rejäl skritt runda på henne istället så fick hon röra på sig ändå. 
 
Igår fick Jouline vila & idag ska hon oxå få vila. Har man varit duktig hela veckan och sköter sig är man värd lite vila för träningar så man kan ta nya tag med sina muskler nästa dag igen. 
MIn äkta kärlek. <3
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback