Vilken underbar helg detta varit.

Hade stalltjänst idag. Fick byta min lördag nästa helg lite akut bara för jag skulle kunna tävla på den dagen. Så har varit trött och sliten hela dagen, fått ont i nacken sen smällen igår. Aja blir nog bra snart. Skrittade ut Jouline idag efter gårdagens hårda terrängpass. Hon var pigg och glad, var en mysig liten skrittrunda trots jag var trött haha. 
 
Asså lever seriöst på gårdagens händelser. Den feelingen jag hade igår på båda ponnysen var underbar. Efter så mycket längtan efter en terrängträning för min tränare, så blev det två stycken på en och samma dag. Satt på två lyckliga ponnys som tyckte det var hur ball som helst att få hoppa lite stockar & galoppera på. Åååh bästa helgen på väldigt länge. 
 
Ska starta Sandreo (ponnyn jag testade igår) i Flyinge. Dom ska ha en stilterräng och då tar jag och tävlar en p70 med den lille fisen. Satt ju som sagt på honom för allra första gången igår, och på denna tävlingen kommer jag inte kräva ett dugg, hade varit hur kul som helst med en nolla, men sålänge han känns positiv och glad till hinderna är jag hur nöjd som helst. Sker någonting  som ett stopp eller liknande beror det inte på han utan på mig som ryttare. Men som det kändes igår känns detta extremt spännande. Riktigt, riktigt fin ponny det där. 
 
På Tisdag drar jag iväg efter skolan för att åka och träna Sandreo igen på Dagstorpsbana. Testa lite fler hindertyper och bara leka oss fram. Trivdes ju som sagt på hans rygg så detta känns riktigt kul. Ni får allt hålla tummarna för mig och lilla Sandreo. Film kommer att komma från gårdagens träning med honom. Se och njut av den lille. 
 
Imorgon är det Måndag och jag har studiedag. Ska rida två hästar, Ramzes och Jouline. Sen fixa lite stalljobb sen hem och plugga attan för hela slanten. 
 
Usch vilken härlig helg detta varit. Nästa helg kommer säkert bli lika bra!
 
Här kommer lite fler bilder på Sandreo, alla bilder från gårdagens har Clara Nilsson fotat, kramis. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback