Två fina ponnys tränade.

Idag var det terrängträning för hela slanten. Jouline tränades kl 11, blev en mycket bra träning med nästan ett avfall men jag höll mig kvar utan stigbyglar och en hängande ryttare & skenande ponny. Men det gick bra ändå. Fick något failhopp som man alltid lyckas med som fälttävlansryttare, och då menar jag verkligen fail - fick med de på bild t.om. Jouline bjöd fint idag och vi jobbade på att få hela hon avslappnad i ryggen och nacken så hon inte springer och spänner sig. Stor guldstjärna till ponnyn min. 
 
Sen kl 12 kom en annan liten ponny som jag skulle testa för första gången. En cponny född 04. En väldigt söt liten kille och mycket välriden. Var kul att sitta upp på något nytt och få skutta lite. En mycket mysig och fin kille. Fick frågan för en vecka sedan om jag ville testa terränghoppa han och sen har vi snackat lite i veckan och kom fram till att ta en träning idag på lite småhinder och liksom se om vi funkade. Och det kändes verkligen jättebra att sitta på hans rygg. Han hade ett underbart steg med fin bjudning. Testade lite hinder och sen red jag runt lite för att liksom "hitta lite små knappar". Så nu har vi kommit fram till att vi ska ta en träning på Tisdag med, och sen drar vi på tävling nästa helg om exakt en vecka. Ska bli såå spännande. En stilterräng och jag kommer ta allt som träning liksom. Spännande detta. En fin ponny som jag trivdes med. Trots allt första gången jag red honom och det funkade jättebra. 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback