Jag måste tro på mig själv.

I Onsdags drog vi iväg till Flyinge och tränade terräng på revingebanan. Vi tränade med future eventers och jag kan bara säga en sak. Wow vilken fruktansvärt bra känsla jag hade. Jouline var framåt och sög tag i alla hinder utan någon som helst tvekan. Jag har inte så mycket att säga mer än att ponnyn var helt fantastisk så det var helt sjukt. Är riktigt nöjd och känner att det funkar helt otroligt bra. 
 
Allt mellan mig och Jouline har bara klickat mer och mer. Varje träning har gett mig så fruktansvärt mycket och mina mål skinner starkare än solen just nu. Jouline är min ögonsten, jag litar på henne och hon lika så för mig. Ger jag Jouline rätt förutsättningar till saker gör hon precis vad jag ber henne om. Hon är en helt fantastisk ponny. Alla borde ha en ponny som henne, med hennes inställning till saker. Hon har fått mig att tro på mig själv. Lita på det jag gör. Jag har haft två helt fantastiska ponnysar innan Jouline. Men Jouline är något alldeles speciellt. Hon lär mig så många nya saker varje dag. Hon slutar aldrig lära mig, det känns inte som det finns någon stoppskylt för henne. 
Min allra första ponny var en otrolig läromästare. Det är Jouline med fast på ett helt annat viss. INgen nybörjar ponny, verkligen inte. Utan hon är en speciell ponny. Man lär sig verkligen allt. T.ex. Hanteringen. Kunna ha förmågan och orken att jobba med en rädd ponny som inte litar på allt och alla. Ha förmågan att kämpa med förtroendet. 
 
Jag har snart ägt Jouline i hela 2 år. Kan ni fatta? Två hela år. Kommer ni ihåg min första terrängträning?
När jag provade Jouline för första gången testade jag aldrig henne i terrängen. Jag utgick från filmen när hon gick i terrrängen. Och hade jag fel om att hon var het fantastisk? nej inte det minsta. Första gången jag satt upp på henne, på våran första träning. Ja hon var mycket häst, hon rusade mer än gärna av ren glädje till varje hinder, jag hängde på, ramade in henne, höll om med skänklarna, rak ställde henne, skutt.
Nu kan jag verkligen sätta mig ner och jobba ihop henne mellan varje hinder, jag hinner med att tänka HUR jag ska rida henne mot varje hinder. Utan tvekan hjälper Jouline mig. Hon lyssnar på minsta lilla rörelse.
 
Just nu känner jag som så här. Rider jag som jag gör på varje träning. Tror jag på Jouline, och SPECIELLT på mig själv, kan detta gå långt. Jag måste tro på allt jag gör. Och i nuläget gör jag verkligen det. Vi har haft våra dagar då de inte funkat alls. Missförstånd, nån krasch här och där i något hinder. Men har inte den minsta rädsla för något. Som jag sa innan, som jag kan säga minst 1000 gånger till är att, Jag litar på Jouline i exakt alla lägen. Min hjälte är hon.
 
 
 
 
Knäppte dessa helt otroligt mysiga bilderna innan vi åkte hem från träningen. 
 
En bild på mig och Jullan på ett av dom stora hinderna vi hoppade. Och kolla bara på henne. Wow hon är amazing.
 
Postat av: Malin Bengtsson

Åh vilken fin bild på er i solen! Är det terräng ni tävlar också? Verkar sjukt läskigt med fasta hinder, eller? :/

2014-07-05 @ 18:34:24
URL: http://mauolin.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

fin bild

2014-07-05 @ 18:35:45
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Trees, mamma i London

Den känslan är underbar! när man tror på sig själv ända ifrån hjärtat :) Och det hjälper också, man kommer längst när man tror på sig själv! kram

2014-07-05 @ 21:12:34
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Caroline

Shit vad häftigt med en blogg om fälttävlan! Otroligt med den känslan också, känner igen den. Lycka till :)

2014-07-05 @ 22:45:27
URL: http://nattstad.se/turbosuit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback