Den senaste tiden…

Under den senaste tiden på Bökeberg har det hänt en massa. Ni läste ju om den ”stora” händelsen som skedde. En sak som verkligen fått mig att tycka illa om allt i stallarbetena. Vi går faktiskt på ett Ridgymnasium, och eleverna kan inte eller vet inte hur man ska hantera en ”rädd&nervös” ponny. Det skrämmer mig faktiskt extremt mycket. Här går man en linje för att kunna bli hästskötare, beridare med en massa mer inom hästarbeten. Men vad jag har lärt mig på den fronten är att man ska kunna hantera alla sorters hästar – rädda som snälla. Det förvånar mig verkligen. Då förstår jag inte hur man tänkt när man valt denna linjen. ”Jag är en duktig ryttare, tror mig kunna ALLT om hästar, men egentligen när man kommer till en sådan här händelse vet man inte hur man ska klara ut det, eller ens hantera det.”

 

Någon gång varje dag får man höra ett eller annat om sin rädda lilla ponny. Spelar ingen roll hur mycket jag än försvarar henne, inget verkar gå in i skallen på folket, det går in & det går ut direkt. Jag känner min ponny lita på vad JAG säger istället för att höra en massa skit ifrån andra idioter, se och lär för det jag gör med min ponny, ta in det i skallen och försök, istället för att klaga och gnälla som små barn. Ni får verkligen ursäkta mina ordval, och hur jag argumenterar om saken, men det gäller faktiskt min bästavän, och ingen ska öppna sin käft angående henne, jag vet vad som är ett ”problem” men i mitt huvud ser jag inte det som ett problem, inte för dig som vet hur man hanterar en häst THAT´S IT.

 

Under dom senaste månaderna har man fått höra ”Din ponny är så snäll mot dig men inte mot andra, vilken liten ögontjänare, hon sparkas akta er, hon är farlig blablablabla.”
Hur i helvete tänker folket, vart får dom allt skitsnack och bullshit ifrån, för det första Jouline har en ända ledare –jag. Det är jag som ska säga ifrån på skarpen när något är extremt fel, som te.x springa ut ifrån stallet, det ska hon verkligen inte göra och det kan hon plötsligt få för sig att göra, jag säger ifrån rycker tag i henne och man ser på henne att ”Okey, jag uppför mig.” nästa gång gör hon inte om det, när jag ber om saker gör hon det, hon försöker inte ens trycka ner mig som ledare, tvärt om, hon backar och låter mig visa vad som är rätt & fel. DÄRFÖR kanske hon uppför sig mer annorlunda mot mig än mot andra, mot andra är ho mer reserverad, men släpper DU in henne, släpper hon in dig. Så fick jag arbeta med Jouline det första halvåret, låta henne komma till mig, acceptera mig och acceptera att jag var ledaren. Hon är ingen ögontjänare, bara reserverad och låter inte vem som helst säga till henne.

 

Under alla olika händelser som skett har vissa både förstått och andra har hjälpt till. Dom stöttar mig&hjälper mig så fort det är något, och det är skönt att veta att NÅGRA få kan förstå, och det betyder väldigt mycket för mig, jag bryr mig mer om folk bryr sig & förstår min ponny istället för att bry sig om mig FAKTISKT. Min ponny är number one för mig. Gillar ni henne, förstår henne, ger positiv energi till henne, får folk mycket tillbaka av mig, kärlek i stora mängder. Tack till ni som hjälper/hjälpt mig i dessa situationer, betyder verkligenverkligen guld. Och ni andra, som snackar skit bakom min rygg, fuck off säger jag bara.
 
 
Jag har fortfarande inte riktigt kopplat VARFÖR man ska snacka en massa skit, skött er själva, men alla förstår inte sådant tyvärr.
 
 
Postat av: Mormor

Hihi jag älskar jouline :$ vissa dagar är hon nyfiken på en och ska lukta och andra är hon tillbakadragen och vill inte alls hälsa D: but i respect that! Hon får sin space på att lära känna mig :D fuck alla som snackar skit ska fan sparka dom i röven jävla kioskmongos! Du har en ponny som litar på DIG och var fucking stolt över det, you go guuurl! Love you :* <3

2014-01-27 @ 03:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback