Även om vi får motgångar, tar vi oss tillbaka lika snabbt igen.

Vilkn vecka detta har varit. Galet. Haft ett prov denna veckan, några redovisningar, massa ridning & tråkiga lektioner. Förra veckan var ganska chill ändå. Hade ett glossförhör, stallarbete, ridning. I måndags förra veckan red jag Dressyr med klassen, vi har ju ridning två gånger i veckan så tränar vi i uppdelade ridgrupper. Jouline gick som en stjärna, hon samla hela sin energi till att bara köra på. Hon gick som aldrig för, gud vad hon visade sin fina sida ÄNTLIGEN fick jag visa. Sedan hade vi hoppning på Onsdagen, gick däremot mindre bra, Jouline har börjat med massa testing och skit nu så vi jobbar på, tror det handlar om att hon stressar upp sig pga dem andra hästarna galopperar förbi, brevid, framför och bakom i hundra. Men vi jobbar vidare. Sedan på Fredagen drog jag till A efter skolan, chillade där en stund och sen hem för att sova imed det var jobb dagen efter vi har ju helgstalltjänster där vi ska jobba utan pengar endast "förhästarna"..
 
Denna veckan har varit ganska chill oxå. I Måndags var det dressyr igen & Jouline visade ännu en gång hur jäkla spänd hon kan vara, känns tråkigt då jag vill så gärna få till det bra men när gon spänner sig blir allt pannkaka...Och hoppningen igår gick katastrof. Fick tårar i ögonen, känns som jag aldrig får visa mina tränare där hur jävla bra hon är, Jouline spänner sig bara, skenar mot hinderna och sen slutar det med krasch, vill inte betsla upp henne, ska inte behöva det, så i helgen ska vi hoppa själva, och känna hur hon känns då, annars får vi testa något annat bett eller en annan rutin på träningarna. Tragiskt, men jag vet ju hur jävla fin hon kan vara, och känns inte så kul när man aldrig får riktigt till det.. 
 
Idag hade vi tempoträning i en timme, Jouline var craaaazy rent utsagt, men väldigt fin, hon skötte sig bland dom bästa och gjorde vad hon skulle trots hon fick lite dampryck haha, fort gick det, men hon skulle ju öka mer än arbetsgaloppen, och så ser vår ökadegalopp ut hahah söteponnybus. 
 
I helgen funderar jag på att få lite bilder, rida ut en sväng och mysa med ponnyn min, sen får vi se hur det blir efter det. Kramis på er.
Älskade ponny, gud vad jag älskar dig min kära ponny. Bästa som hänt mig.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback