Två hästar ridna & jag vill ha godis.

Vilken dag.. Varit en helt sjukt chill dag. Drog till stallet vid 8, släppte ut en massa hästar & min egna. Sedan fixade jag lilla fina Ramzes till ett ridpass. Jullan blev riden vid tre tiden. 
 
Ramzes & jag red först lite i ridhuset med Clara. Gjorde lite skänkelvikningar, öppnor och slutor för att mjuka upp honom.
Ville lära känna honom ordentligt innan vi kanske red ut, hade hört han bockat lite i måndags och jag ville känna på han innan jag drog ut. Han var väldigt spänd och titta på de mesta, men kände mig så trygg på honom, helt sinnes. Trivdes på hans rygg något så innerligt. Vi drog ut en runda till sommarhagen, tog och red i över 1 timme. Skrittade en lång mysig tur, och sedan travade vi lite & galopperade. Han var helt underbar, han är en väldigt nervös, nervig & pigg ponny. Han var som att sitta på Putte en fullständig kopia, och pigg som Jouline. Han passa mig perfekt. 
Var helt fruktansvärts lyrisk efter jag ridigt honom, liksom allt bara funkade. Vi skrittade även ner till sjön för att gå ner i vattnet han tveka extremt mycket kastade sig tillbaka och vägrade gå i. Jobba med honom som jag fick göra med Putte när jag skulle skola han i Terräng. Ett steg i taget, och låta honom ta stegen. Efter 5-10 minuter hoppa han i, med öron rättfram & plaskade med benen som en galning. Han blev mega stolt över sig själv, och den känslan efter mycket om & men att få i honom utan att ge upp kändes toppen.
Hans psyke är inget snack om saken, han är smart, men man måste bara ge han en chans innan man börjar dömma honom. Ridpasset var helt underbart, vill verkligen fortsätta rida honom. Och på lördag blir vårt andra pass ihopa. Då kommer en massa bilder & filmer - pappa ska aggera fotografff. 
 
Jullan fick gå lite i ridhuset, hon var grymt arbetsvilig och lyssnade jätte bra. Vi arbetade i kanske 20 minuter sedan var jag nöjd med henne. Hon belönades med en liten uteritt i fina vår vädret. Mysigt. Hela denna veckan har nästa bestått av ute ritter med Jouline. Kan verkligen behövas för henne, få komma ut och sträcka på sig. Hon gillar ju det något så enormt. Sportlov ju, ut och jobba flåset lite..
 
Lilla vit är Ramzes & lilla brun är min prinsessa. 
Favoriterna på Bökeberg, verkligen. 
Fina hästar.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback