Ta vara på..

Ta vara på varje stund ni har med era hästar. Ta vara på allt ni gör. För imorgon är det en - ny dag. 
 
Den dagen Putte försvann från mitt liv har jag försökt att ta vara på varje sekund & spara vartända minne långt in i hjärtat. För imorgon är det en ny dag, och vad som helst kan hända. Kan tänka mig att folk tar gärna saker och ting förgivet att allt är bra. Men när smällen mot din mage väll kommer så känner man sig tom på både ord och ork. Kan säga att tiden med Putte sprang iväg, och idag sitter jag här och minns knappt hälften av sakerna vi gjorde. För jag antagligen tog förgivet hur underbart allt var. Nu kan jag sitta här och skriva ner mängder av saker som jag och denna ponny varit med om. Men samtidigt hade de kunnat vara så mycket mer. Ta dag för dag. Jag har nu lärt mig att njuta av varje sekund, av varje tillfälle oavsett om det har varit ett jobbigt ridpass eller något annat. För imorgon är det en ny dag. 
 
Jag njuter vartända dag av Joulines närhet. Hennes gnäggningar när jag kommer, hennes försiktiga mule som buffar på mig så fort det är något, hennes tilit till mig i panikslagna tillfälle. Det känns så himla rätt med Jouline. Och jag tar vara på varje minut vi har, jag kan aldrig sluta le. Vi kämpar & kämpar TILLSAMMANS. Vi satte mål redan första dagen du kom, tagit allt i sin lugna takt med träningar. Vi har lärt känna varandra och NU efter ett år tillsammans har vi klarat våra mål. Och de är helt underbart. Helt galet. Jouline är min glädjeshjälte. Hon kom in i mitt liv precis när jag höll på att falla, men hon drog upp mig och fått mig tillbaka till en trygg Frida igen. 
 
-Ett inlägg som jag skrev för att folk ska försöka ta vara på sina dagar oavsett vad det handlar om. Jag lever i nuet igår var en annan dag, idag är en ny, och imorgon är det ännu en ny dag. <3
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback