Långa dagar i skolan.

Som ni alla vet så har jag mycket med skolan nu. Jag går gymnasiet nu och har långa dagar. Två dagar i veckan har jag stalltjänst och har en massa att göra just dem dagarna. Vi går till 16:30. Dem dagarna består av endast stalltjänst då vi fixar i stallarna, ger mat, mockar, lägger upp mat, och har träning för våra tränare. Som på måndagar så har vi stalltjänst på morgonen, släpper ut alla hästar mockar dem tre stora stallarna, där emellan har vi träning så jag kanske rider då 10:30 och slutar 11:10. Där efter hinner man precis fixa hästen, släppa ut henne igen för att sedan stressa till stalltjänsten igen, ge en del av hästarna lunchhö, byta hagar till vissa hästar, mockar dem boxar där hästar har stått innan träning. Sen hinner man kanske se en annan grupp som börjar klockan 12:30 och där efter har vi lunch, två lektioner som varar 2 timmar nästan, sedan vid 16:00 ska hästarna tas in. Detta består våra ”långa” dagar av. För er som läser tycker säkert texten är klydig och anser att ja men de är väll ingenting, men man blir faktiskt väldigt trött i huvudet på kvällen och då orkar jag inte ens ta upp datan för att blogga. Och dem dagar vi har endast lektioner så har vi 2,5 timmes lektion typ, och ja det är ganska drygt och när vi slutar ”tidigt” så är det ut i stallet och fixa ponnyn för ett ridpass innan pappa kommer och hämtar mig.  Som ni kanske förstår så orkar jag inte ens tänka tanken på blogga. Men nu sitter jag här en fin söndag kväll efter en bra helg (trots det som ”hände”.)

 

Jag har varit på två tävlingar som ni inte fått resultat av. Men som sagt det kommer nu i veckan. Kanske till och med idag. <3

 

Bild från igår. Rebecka Odh har fotat bilden. Tack.

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback