En lång vecka - men avslutar den på bästa sätt.

Denna veckan har varit lång. Haft långa dagar nu hela veckan. I Onsdags hade vi hoppträning för Fredrik Jönsson. Faktiskt första träningen för Fredrik som kändes hur bra som helst, och allt flött på. Vi hoppade olika övningar kombination med en stutts direkt efter, och en stutts in till en kombination direkt. Vi hoppade runt 1m, och Jouline var verkligen så otroligt fin. Dem andra gångerna vi tränat för han har vi hoppat typ 60cm. Liksom inte fått något flytt alls när vi hoppat. Så ja jag kan inte säga vi hoppat bra dem gångerna innan då vi inte fått flytt i ridningen. Nu när min egna tränare precis fått barn så har jag funderat lite på att hitta en tränare som jag kan ha sålänge tills dem träningarna sätts igång igen. Ska snacka med Andrew våran stall"chef" på skolan, eller ja stalltjänstspersonal. Höra angående lite träningar, privat då asså. Kan vara skönt att få hoppa igenom lite och så. 
 
Idag (fredag) hade vi stalltjänst så vi sluta sent idag, vi kommer ha de så 3 veckor framöver tills tvåorna är tillbaka. Så Jouline reds ganska sent idag men hon var duktig, hon var extremt känslig för skänklarna idag och jag började endast med att skritta henne på korta tyglar i 10 minuter. Jobbade på skänkelvikningar, öppnor, sluter, fram&bakdelsvändning. Så de kändes bra, sen hoppa hon som en rakett och så var den starka, stissiga, och pigga Jouline fram. Imed hon vila igår fick jag skylla mig själv, så lätt är de. Men trots allt var hon duktig, hon är ju som sagt min lilla flicka. 
 
Morgon dagen består av en liten utetur med min trea på skolan - Heidi. Vi ska ta en tur och snacka om livet ni vet, nej men snacka om allt och ingenting ja de är vi väldigt bra på tro mig. Sedan vi kvällen drar vi till några goda vänner sen drar mina föreldrar hem men inte jag utan jag stannar hos min kära vän. Ska verkligen bli kul. 
 
Får se vad det ska bli för träning på Söndag, hoppning kanske? nja vi får se, något blir det iallafall. Men nu så väntar sängen på mig, är så jäkla trött, tror de är för det blir mörkare snabbare nu om kvällarna, ett alternativ på min trötthet. 
 
 
 
-En bild sen i somras, då pappa tog några underbara bilder på mig och Tinto, saknar denna lilla skitungen såååå himla mycket så det finns inte. 
-Kram. <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback