Alla vet vi hur ridtjejer är...

Hur går det på Svergies ridgymnasium? Och hur är ridvärlden i dina ögon? 
 
Ja vart ska jag börja, kan ju börja med att där är fullt med tjejer, kryllar av dem som små myror. Ridtjejer dessutom? Säg något som inte hästtjejer gör, ja dem gör en massa, lika bra som hästtjejer kan vara schysta kan dem vara otrevliga. Folk letar mer än gärna stora fel på en som man kan skratta åt? Hur töntigt? Något jag inte förstår bland hästtjejer, i sådan här stor mängd är att VARFÖR kan man bara inte sköta sig själv, ta hand om sina egna fel, inte bry sig om vad andra gör med sin ponny. Vill Greta ha 4 meter svans AMEN LÅT HENNE HA DET då. Om jag vill ha en ponny med massa hovskägg men varsegod, vill jag ha en lång man VARSEGOD. Men sådant existerar inte bland ridtjejer över huvudtaget. För ni vet det är ju alltid kul att leta stora brister på saker bland andra så här är jag:
 
Jag vill sköta mig själv, ta hand om min ponny, rida min ponny EXAKT som jag vill, ha min utrustning si och så. UTAN att andra ska blanda sig i hur man gör. Utan bara precis "okej, men jag sköter mitt." Något som faktiskt är en stor brist bland ridtjejer, jag vet inte hur många gånger jag har fått olika kommentarer av människor nu ang både Jouline och mig. Men liksom åsikter som dem är inte acceptabla att ge ut, istället för att bara hålla mun som man ska säga på ett fint viss, och sköta sitt. Tänk om alla bara skött sitt egna, fokuserat på de man ska göra och inte på vad andra ska göra, och hur tror ni denna lilla planet med miljoner ryttare hade sett ut då? UNDERBAR. Just nu vill jag tillbaka till samma miljö med Jouline som jag hade innan, inte för jag vantrivs på något viss eller att vissa saker tar hårt på mig inte alls utan mer de att jag vill ha samma lugna egen miljö, utan människor som ska checka dig från topp till tå. Jouline och jag har stått där en månad nu och ja jag trivs, när vi har egen tid utan en massa folk som ska hänga precis brevid en som ska hacka på dig, då tickar jag som en bomb och mer vad tiden går av ord smäller jag och då blir min dag förstörd och kan vara förbannad rejält. 
 
Men oavsett kommentarer nu så har jag ju lärt mig sedan långt tillbaka sen första gången jag satte mig på en häst var att sköta mig själv, sen om de nu ligger i intresset bland andra att hacka på en varsegod. Jag är Frida Olsson precis som vilken annan ryttare som helst, jag vill att min ponny ska se ut som hon gör jag vill ha mina kläder på det visset jag har även om dem kanske är bakofram, utan att få comments. 
 
Ni som kan känna samma sak att man oftast blir den som man blir hackad av, bit ihopa för så som du vill ha de ska de vara, vad andra ungdomar har att säga oavsett kunskap är extrem ointressant, skött ert eget, det är igentligen de smartaste och bästaste man kan göra i ridvärlden. 
 
Kram från en glad och pigg Frida, som älskar att sköta sitt eget, gör ni det oxå, så ser ni hur skönt det är, ta efter varandra.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback