Jobbig onsdag idag..

Godmorgon alla på CCRIDERS. Har haft en del med skolan nu så inte haft tid att skriva och i Lördags red jag ut med min kompis i trean och sedan åkte jag till min kompis i Vellinge och hade de gött med lite folk. Sov även där till söndagen. 

Dressyren i måndags gick sådär, Jouline hade vilat på söndagen och hon var helt överdrivet jobbig. Hon sprang i 190, så blev lite lack på henne. Tränaren på skolan ville dämpa henne i gången men de vill inte jag, jag vill ha henne lugn och att jag kan länga steget lite släppa fram henne liksom ser ju "fort" ut men de är liksom för hon har de steget. Igår red jag ut på henne, så hon fick sträcka ut, red själv. Hade de väldigt mysigt red i vattnet lite galoppera upp för alla stora backar. Hon kastar sig gärna upp så träna på den där kontrollen liksom. Funka bättre och bättre "vi kommer upp för backen utan att lufta hela vägen upp" haha ja så typ. Hon fick två frispel där hon sprang som fan så hade hon sätt någon annan häst så fick zickzacka mellan träden haha gick inte så lyckat hon blev bara sur på mig. 

Idag står hoppning på schemat för våran dressyrtränare då alla är på breeders. Intressant...
Hoppas på en lugn Jouline i med hon fick rasta av sig igår ordentligt. 

Nu väntar en stalltjänst, fram till 9:40 sedan har vi ett prov i naturbruk teorin. Önska mig lycka till. Känner på mig att de blir en lång och jobbig dag... Kram. ❤️




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback