Det funkar bra här..

Hej eller hur man ska börja med att säga i detta meddelande. 
 
Mycket har hänt sen jag bloggade senast. Vi går långa dagar i skolan, och har inte så mycket energi för att sätta mig och blogga. Det blir att slänga sig i soffan en timma, för att sedan bädda ner sig i sin säng. Men kan ju börja inlägget med att berätta hur allt går på Bökeberg.
 
Träningarna går super. Dressyren har jag inte så mycket att säga o, mer än att jag ska fortsätta för min gamla tränare, och ta dressyren på skolan som "en rida igenodag som jag brukar göra", hoppningen har faktiskt gått bra, hoppar olika övningar, övningar som är bra för min typ av ponny, imed hon är så gasig i hoppningen. Vi hoppar kombinationer med små studsar direkt efter och massa linjer. Höjden ligger mellan 80 - metern. Jouline och jag har börjat hitta varandra mer och mer i hoppningen, så det känns skönt. Hon kan verkligen hoppa, hon kan hoppa DÖ bra, men det är bara vi som ska klicka liksom i hoppningen. Hon kan vra ett tjurigt sto vissa gånger när vi hoppar, och ibland en liten tant som kan själv. Men kan säga en sak, hoppningen har verkligen börjat bli underbar. Vem vet vi kanske startar någon hopptävling nu i slutet av året?? Men ja så ligger träningarna till. 
 
Jouline trivs jätte bra i sitt stall, hon har kompisar runt sig liksom så hon ser alla, hon har blivit enormt sällskapssjuk av mig och andra hästar, och det gilla verkligen. Det har funkat så bra dessa veckorna med in och utsläpp men tyvärr har vi fallit tillbaka lite igen, och nu har hon börjat bli extret nervös (vad jag hört nu när jag varit sjuk) när dem ska ta in henne. Så något har ju hänt, men antar hon liksom kastat sig när någon försökt ta henne och man liksom gjort det på fel sätt och inte lagt sig på hennes nivå. Men det kommer bli bättre, Utsläppet har funkat ganska bra, en del har lite problem att ta ut henne, hon blir nervös där med, när vi släpper ut rusar hon ut i hagen, imed trådarna är på motsatt sida så när man tar trådarna och ska gå in med henne är jag på motsatt sida och har hagen bakom mig, förstår ni? hon blir livrädd och liksom kastar sig in, men samma dag som det skedde tog jag en genom körare under lunchen och gick in ut in ut med henne genom hagen bara för hon skulle förstå att det var okej, nu spänner hon sig tydligen bara, och en del har problem med kedjan, hon liksom vill kasta sig. Tror en del av hennes nervositet är att jag inte varit där sen i måndags då jag legat däckad här hemma med feber och allt.. hennes trygghet är nte där.. saknar hennes gnäggande på morgnarna hihi.. <3 
 
Men tyvärr har en tråkig sak skett..vi har kvarka på skolan. Två hästar blev insjukna och bökebergs stallar stängdes så ingen får lämna eller komma till bökeberg av hästarna. Känns dö tråkigt, blir inga tävlingar liksom förens viruset är borta, inga riktiga träningar på ett tag...fruktansvärt trist... Var nära på lipen i torsdags då jag läste att en häst i mitt stall hade 40 graders feber -kvarka. Fick panik, ville ju se så Jouline mådde bra och inte hade feber, sån tur har jag nderbara vänner som hjälpt mig med allt sammans. Så ja nu är det handsprit hela tiden och nått medel man doppar skorna i.. dö trist detta men förhoppningsviss har ingen mer häst kvarka, hästen i mitt stall fick vara  det andra stallet där dem typ samlade dem sjuka, dem andra två är nu på bete jag tror dem är friska, och hästen i mitt stall hade ingen feber i dag. Provsvaren om det är kvarka kommer på måndag. Ble väldigt orolig för min lilla ponny. 
 
Varit hemma hela veckan då jag haft feber och varit riktigt förkyld, Jullan har då fått stå...hur ska detta gå när jag sätter igång henne imorgon. Ska bli intressant. Sedan imorgon ska jag ha helgstalltjänst. Kommer bli en långdag, får se kanske åker hem vid lunch, rider igenom Jullan sen hem - imed jag haft feber blir man väldigt hängig... 
 
Jaja nu taggar vi helg, kram Frida <3 
 
Linda Bolin och Jouline i tågarp för 2(?)år sedan typ. 
 
Shit vilken läcker ponny jag har då...<3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback