Varför valde jag inte storhäst?

Det är en fråga jag får ställt nästan varje dag. Varför jag köpte en D ponny och inte storhäst. Men det svaret är lätt, jag är inte så lång, jag var inte ämnad för att rida storhäst än. dessutom hade jag uppehåll en längre tid och tappat enormt mycket i ridningen. Jag ville hellre ha en ponny så jag kunde ta vara på dem sista åren då jag slängt bort ett år (2012). 
 
Storhäst hade blivit lite för mycket för mig. Jag ville inte det. Jag ville hellre hitta en "färdig" dponny som jag kunde utvecklas med och lära mig rida på ännu bättre. Jag hittade Jullan och det var det bästa som hade hänt mig på väldigt länge. Hon var så prefekt. Det var hon jag ville ha till 100%. 
 
På dem 8 månaderna jag haft Jullan så har jag utvecklats så grymt mycket i min ridning. Jag har blivit starkare i min ridning och inte lika osäker på mig själv Jag litar på Jullan till 99,9% då jag måste ge henne stödet den sisia 0,01% hihi.. Jag kan säga det att jag ångrar mig inte en ända minut, vare sig om alla mina vänner går över till storhäst så skiter jag i det, jag ska iallfall ta vara på min ponny tid och fortfarande ha kul med det. 
 
 Vi kan bli farliga, arwww

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback