Vad har ni för åsikt om detta?

Under den senaste tiden har jag fått höra miljoner fråger om Jouline. Den vanligaste frågan är "hur mycket kostade hon". En hel del har nyfikna öron, man vill veta vad man gett för hästen för att se klass på hästen på tävling. Många ställer fågan för ren nyfiken het för att sedan snacka skit om det eller sitta och diskutera vad hästen igentligen var värd osv. Många gör inte det av nyfikenhet, andra kanske gör det bara för dem undrar, ånga bryr sig inte på samma sätt. Men till största del är den bara nyfikenhet. Jag brukar ALDRIG ställa den frågan över hur mycket en häst kostar. Jag tycker att det angår endast ägarna (dåvarande) och nuvarande ägare.

 

Många kanske tycker att ”Hallå? Det är väll inget fel med att fråga den vanliga frågan?Det är inget fel med den frågan.” Själv tycker jag det bara är en korkad fråga. Den angår inte någon. Endast en själv. Jouline kostade pengar precis som alla andra hästar gör? Pengar är ändå pengar.

Vad har ni för tankar om det här med pengar?
Tycker ni att ”ja men det är helt okej att fråga sånt?”
Tar ni illa vid när folk frågar det?

Jag vill gärna ni svarar på frågorna här ovan. Jag vill gärna veta vad NI har för åsikt om sådant. Jag har inte utvecklat i detalj vad jag tycker, men jag tror att folk själva fattar min mening med texten och vad jag syftar på.
Ni som frågat vad Jullan kostat behöver inte ta åt er, utan de är ju eran åsikt att det är helt okej att fråga sådant, de är upp till var och en. Själv tycker jag bara frågan är helt korkad, för jag har köpt min ponny för den hon är, inte för pengarna.

Jaja slutsnackat med detta om pengar, nu får ni gärna lov att säga eran åsikt. Jag ska läsa och tänka efter på vad ni tycker är okej och inte okej. 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback