Vad gör jag dagen efter tävling?

Jo, Jag brukar leda henne en ganska lång bite så att hon får röra på sig. Det är jätte viktigt att få bort mjölksyran och sen kan ju vara lite stela dagen efter. Så jag rekommenderar att gå eller rid ut en svänga och ta det lugnt. Om ni har tävling redan helgen efter rid då bara lösgörenhet och kanske hoppa upp dom. Men inga hårda pass. Tänk även på att det tar mentalt för hästarna att bo borta och vara på tävling.  Tävla en tävling i månaden sa Landslagsledningen till oss. rider man p80 kan man rida två men 1 om man rider tex 1*. 
 
Jag ska leda Frida idag, Just nu går hon i hagen och gnager lite gräs och ser väldigt lycklig ut.
 
Jag ska dra till skövde för att shoppa lite.
 
Kram Sofia 
 
 
Postat av: Madde

Sv: jobbigt att det är sådan skillnad men det kanske är skönt än att behöva ladda om två gånger (en inför hoppningen och en inför terrängen).

Erbjuder tävlingarna alltid uppstallning? Om inte hur gör ni då om det är lång resväg? :)

2013-05-26 @ 15:12:42
URL: http://ridskoleryttare.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback