Tävlingen igår årets debut.

Nämen hallå alla underbara läsare? Hur är det idag? 
 
Jag hade tänkt att lägga min bloggning lite på hur min helg varit, jag tänker inte berätta om hur heeeela helgen varit i detalj utan det gör jag imorgon. Jag har hunnit klippa ihopa en liten film från gårdagens tävling. Det börjar med dressyren. I dressyren var hon väldigt fin men ganska spänd vi dommarna men fick en del 8or och 7,5or. Men imed hon var spänd vid dommarna och hoppa ut från spåret så försökte jag visa att jag ville rätta till problemet ganska tydligt. Det såg dem ju så dem gav mig endast 4,5 där. Om inte hon varit spänd där kan jag lova hon hade fått 7or eller kanske 8or. För hon var såå himla fin. Vi fick 53 i straff som var då 64% och jag var mer än nöjd.
 
I hoppningen hoppa hon som en groda på första hindret jag var själv väldigt nervös för ville så gärna sätta nollan, jag har ju heller aldrig hoppat kombination med henne eller trippelbar men det gick super. Hon hoppade allt. Vi var nolla. 
 
Vi väntade i 5 timmar till min terrängstart klockan 14:02 var jag ute på första hindret hon flög över ALLT och tvekade inte alls. Hon hade ett bra tempo genom hela banan och jag öka henne mycket på långsträckor. Tyvärr fick man ta andra väggar imed det var ju såå himla mycket sten vid banan ja nästan överallt så red mycket på säkerhet. Men vi klarade ut allt super, vi var ju även här nolla. Alla andra red med klocka medans jag red utan. jag kom in på tiden 2:39 och optimaltiden var 2:41 kan ni fatta?! Snacka om jag var stolt. 
 
Men nu har jag en klocka inhandlad dessutom så nu ska jag träna mig lite på den. 
 
Har en lite hemlis för er sen men det tar jag i ett annat inlägg! 
 
Kram 
Frida.
 
 
Finaste ponnyn <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback