Månadens Favorit.

Tänkte ta och berätta om tre saker som jag in förskaffat nu den senaste månaden. 
För 2 månader kanske fick jag hem min underbara Charles Owen Hjälm pro II. 
En helt underbar hjälm som sitter skönt på huvudet och man trivs med den super bra. Den har samma skydd precis som den vanliga Chrles Owen ikke fälttävlanshjälm. När vi köpte hjälmen så beställde man den från England. Dem sa 4 veckor men det tog så mycket snabbare är vad de var sagt. Den kom redan efter 2-3 veckor. Vi fick skyddet på bilden med i köpet. Nu när vi var i tranemo tyckte vi det var ganska tråkigt mönster, imed mamma inte hunnit sy ett överdrag till mig. Så dagen innan vi skulle tävla piffa mamma upp den lite extra. Satte två band på vars en sida av hjälmen med mina färger. Sedan en stor flagga snettbak. Med mitt namn under. Ni har säkert sett bilderna? Men iallfall, det blev skit snyggt, det ser stilrent ut och inte så över mycket ut. FETT HISS TILL HJÄLMEN. (Köpt för egna pengar) 
 
I Tranemo köpte vi en fälttävlansklocka. Klockan har man ute i terrängen för att se vad du har förtid imed du måste komma in på en viss tid. Svårt att förklara i text men tror ni fattar, den piper när den kanske gått i 1 minut så vet man att man måste öka för att komma in på tiden 2min. Iallafall klockan kostade 1000kr. Jag vet inte riktigt hur jag ska använda den inu, men det är sånt man lär sig med tiden. Under dem åren jag tävla fälttävlan som mest var det förbjudet med klocka för ryttarna stressade sina ponnysar och då hände det olycker. Men nu har det iallafall kommit tillbaka igen och jag tycker det är super bra, det kan ju bli stress på andra hållet med om man inte har klocka för man tror man är för seg eller så. Men jag ska testa rida med den lite på träningarna nu framöver för Therese. 
En sådan klocka fast i hel svart!
 
 
Sen har vi då detta underbara dressyrschabraket med linder till. Ett grymt fint schabrak som jag köpte själv. Kom med snabb leverans. 
Provade det på Jullan och hon passa perfekt med det. Inget schabrak jag kommer tävla med, men jag lade 400 kr på detta för jag ville ha nått fint på träningar osv. Alla mina schabrak är schabrak som Putte hade. Så Jullan har fått nu på den tiden jag haft henne fått 5 schabrak som är köpta till henne endast. Från början ville jag ha en Scapa i orange men tyckte detta var verkligen så mycket finare. Så nu ska jag införskaffa mig en orange ridtröja . Älskar detta schabrak, ett av mina finaste jag har. Har ett 2 raders pannband till det i äkta Swarowski. Bild på det kommer imorgon. Yänk på att jag inte fotat bilden utan det är en annan blogg. Så klicka på bilden för att komma till hennes sida, hoppas det var ok jag tog bilden. 
 
 
Detta var dem senaste 2 månadernas inköp, självklart köpt sååå mycket mer än detta, men detta är det jag gillar mest. Så jag hoppas ni kan bidra med eran "månads" favorit utrustning.
Kram Frida. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback