Hoppträning på schemat.

Idag skulle Fia tävla som jag förstod det, ALL lycka till, till min underbara bloggkompis!
 
Hur ska min dag se ut idag då?
Jo idag ska jag till stallet och fixa i ordning allt. Runt sex sitter vi i bilen och är påväg till hoppträning. Idag ska vi träna med en storhäst. Jag kände det att det var så många i andra gruppen och jag behövde verkligen tiden och så med Jullan på träningarna. Så nu blir det nästan som en privat lektion. Jag ska inte hoppa så värst högt för jag vill ha en bra träning idag, och komma igång lite mer. Sist tränade jag för pappa och det gick super tyckte jag. Just nu tränar jag lite på lägre höjder då jag vill hitta in känslan och våran rytm. Hon är nog lite osäker på mig, men jag litar på henne. Jullan har riktigt fin frambens och bakbens teknik. Men nu måste jag få in det där lugnet i hoppningen, ha fart men ändå väldigt lugnt inget ryckit. Desto lugnare hon är desto bättre hoppar hon med ryggen, hon kommer mer runt sig och det är liksom inga språng med huvudet högt och hoppar av långt ifrån, utan lagom tempo, få in ett lugn mellan oss, stödet med benen, mycket eftergift och komma lite nämre hinderna. 
 
Pappa kommer filma idag. Jag vet inte riktigt hur hon lagt upp dagens träning men jag hoppas en rejäl framridning och sedan mycket kombinationer och studs. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback