En extremt härlig dag.

Filmen på mig och Jullan idag.
 
Jullan hoppade riktigt fin idag. Hoppade till och med lite längre hals och jobbade med ryggen mer. Avståndet var lite fel men hon klara det finfint. Hittade faktiskt en hel del knappar idag som jag inte märkt av innan. tex innan hade jag ganska hög hand, då hon drog upp huvudet ganska mycket. Så blev det så automatiskt för att få eftergift. Men idag kände jag att hon blev bara stressad av det och att jag höll i henne så jag längde lite på tyglarna försökte rida henne som i terrängen fast inte i lättsits utan bara ha handen på mankammen låte henne styra tempot ta och ge i mellan hinderna, och då gick hon med lite saktare fart in och hoppade ut i lugnt tempo. Hon var mycket harmonisk. 
 
Detta är inte en ponny som bara går som en maskin man får jobba en hel del för att få fram detman vill och tänka på vad man gör. Det härligaste är att när jag rider henne korrekt gör hon det jag ber henne, om jag stör henne och rider henne fel blir det fel, man får liksom den här AHA känslan och man tänker efter mycket mer på vad man gör för fel. 
 
Det är såhär jag vill ha det. Inte en ponny som bara går utan att du ber den om nått, utan här får man jobba för det man vill göra. Man sitter inte bara där. Känns fantastiskt. Känner mig ett snäpp mer taggad till helgen. Vill sätta nollan nu. 
 
 
Imorgon blir det dressyrträning för min tränare kommer rida igenom programmet och göra lite övningar. Kommer bli finfint. Hoppas på uteridning om vädret blir bra, men nu ska jag sova efter en super dag i stallet med min underbaring. Tog in hästarna för nån timmar sen, dem njöt i fina vädret precis som jag. Men puss och godnatt måste verkligen sova, räknar ner timmarna imorgon och på fredag sen jäklar bär det av till TRANEMOOO.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback