Dressyr träningen

Dobbie: Den började med att hon pratade med mig i en halv timma. Hon tog av mig sporrarna nu första gången men jag skulle ha på dem nästa gång jag kom. Efter det red jag en timme och vi tränade på massa över gångar och att skulle lyssna och bära sig själv hela tiden. Min hästar är lite skänkeldöva i bland så i stället för att "banka" skulle jag "krama" med skänkeln, jag tyckte att hon verka lite konstig men allt hjälpte och dobbie gick riktigt bra. Hon pratade mycket om att mkt är ryttarens fel, man skyller ofta på hästen är för stark, den drar mig ur sadeln osv. Oftast är det inte hästens fel. Dobbie vände hela tiden inåt så jag fick ju hela tiden putta ut honom men hon sa att jag höll för mkt i vänster tygeln (i vänster varv) och när jag lättade i vänster hand fast ändå behöll ställningen så slutade han gå inåt och stället gå precis som jag ville. Hon rättade även till min sits att jag skulle sträcka upp mig mycket mer och spänna magen och pang så föll även mina händer perfekt på sin plats.

Nu verkligen måste jag sova så tyvärr får ni höra om hur Miss Frida gick imorgon!

Puss Sofia

Postat av: Emelie

super fin blogg med intressant ämne :)

2013-05-20 @ 09:22:39
URL: http://emeliepalmen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättefin blogg!

2013-05-20 @ 17:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback