Dagens hoppträning, två tummar upp.

Tänkte ta dagens träning lite fort nu innan jag går och lägger mig. 
 
Idag var Jullan redigt pigg, nästn för pigg så jag kunde knappt hålla henne, idag tränade jag med orutinerade storhästar som gick på deras låga höjd som är lagom för mig just nu. Hinderna låg på mellan 80-90 cm. Jag har ju sagt som innan att jag vill träna min teknik och känsla med Jullan för att kunna sedan när jag är säker på dem små höjderna att sedan gå upp. Jullan är ingen lätt ponny i hoppningen, och ibland känns det som hon inte har respekt för små hinder, hon hoppar liksom inte normalt då och drar sig gärna iväg på dem höjderna. Men det är det jag vill hon ska göra för att ha något att jobba mot, när hon är uppe i 90-110 höjder flytter hon på men jag har fortfarande inte hittat 100% rytm och känsla att hoppa henne där in, jag vill hitta allt det INNAN jag klättrar upp igen för stegen till dem högre klasserna, vi ska kunna leka oss runt 90 utan något vidare problem. Men om vi ska det måste fortfarande känslan komma in i bilden. Och så var det IDAG. Hon hoppade med bra flytt, hon var enormt stark och draggig, men imed hon hoppa fälttävlan i söndags brukar dem bli ganska långa och pigga efteråt. Inte det lättaste att rida dem då, men det kändes faktiskt super, vi tränade på en hel del skarpa svängar, tränade lite på det här med lugnt tempo så hon inte stressar upp sig för mycket utan kan vara hyfsat lugn. För när hon stressar ökar hon hela vägen fram till hindret och 6 växlar mer 3 meter innan hindret och då blir hon osäker och stannar. Så nu tränar vi på att få henne lugn och sansad, kunna ha en spändbåge mellan hand och ben. Hålla henne till 3 meter innan hindret för att sedan kunna lätta i handen och hoppa. 
 
Är mycket nöjd över träningen. Nog faktiskt en av dem bästa fast än hon var hemsk i munnen haha xd stark och draggig. Så imorgon blir det lite markarbete i padocken och få henne lätta ordentligt i båda siderna. 
Med mycket träning i hoppning ska vi hitta varandra, då kan vi komma långt.Men vi måste, måste träna. Vi kan. Jag tror på OSS. 
Du kom så enormt långt med din förra ryttare, nu ska bara vi hitta varandra, sen kan vi köra på och visa alla att dem ska knipa igen. Du kan Jullan tackvare Linda, nu ska bara du lära mig dina knappar och jag ska bara hitta dem. Och TACK Linda för vårt pepptalk i lördags. Har tänkt på dina pushande ord och nu ska jag och Jullan träna på detta. Vi ses snart <3 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback