1-0 till hästen...

Idag skulle jag skritta en runda i paddocken varav att jag hade ett schabrak på henne. Jullan fick lite panik när jag skulle ända schabraket och då började hon liksom skena, jag var inte bered och precis när hon började bocka så flög jag fram på halsen och då kastade hon sig så jag trillade av henne, jag höll fortfarande kvar i tyglarna då hon liksom drog mig med sig bakom. Men tillslut släppte jag och sprang mot utgången för att stoppa henne. Sån tur sprang hono inte ut då vi inte har nått som håller paddocken stängd. Pappa och jag kämpade i 30 minuter för att få tag på henne då hon var helt uppskärad och panikslagen. Till slut fick vi tag på henne och allt var frid och fröjd, kärringen haha. 
 
Allt är klart i stallet alla tävlingsgrejer framme allt putsat maten framme, nu är vi klara för att beje oss mot årets första fälttävlan och min debut med henne. Känner mig taggad och nervös. Kommer uppdatera er med massa bilder och så imorgon. Kommer hem på söndag natt så alla vet det, att bloggningen blir dålig...
 
Ha en bra fredagkväll, puss.
 
(Sofia tar min bloggning idag) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback