Vad gjorde jag i helgen??

Hej!

Ska nu berätta vad jag gjorde i helgen!


Häst 1:
Denna helgen bar det ner mot Skåne för att kolla på häst! Jag skulle testa en 5 åring som hade gått H90 och 115 i hoppning :) det var den första hästen jag prova, vi åkte ut med den på terrängen eftersom jag tycker det är det viktigaste att prova terräng när jag ska satsa på det :) Den var helt fantastisk! Den var så avspänd och hoppade allt jag styrde på! Den var 1,71 stor men jag såg ändå inte så liten ut på den ändå :D

Häst 2:
En häst som var 8 år och hade gått h100 på Irland och 120 i hoppning här hemma! Jag testade hoppning och dressyr på den först. I dressyren var den hemsk men hoppning var den skit go! Den hoppade som attan så även den hästen tyckte jag mkt om! Den var avspänd och det kändes bra!

Dag 2 :
Då provred jag en häst som gått JYEM och SM osv. Super fin i dressyren! I hoppningen var den skit svår.. På dobbie och Frida håller jag tänker jag upp med huvudet och fram fram fram men den är skulle man rida på tygeln och lugnt för annars gick det inte. För mig blev det kortslutning ;). Terrängen var den riktigt go i , den visste precis vad den skulle göra! Allt bara flöt.

Häst 2 igen:
Nu provred jag den jag hoppade och red dressyr på den andra dagen på terrängen. Jag kände direkt att det inte var en häst för mig då. Hon var spänd osv. Jag gillar trygga hästar. Sånna som aldrig skulle stegra sig utan inte bryr sig om omgivningen alls.

Häst 1 dag 2:
Jag gillade henne jätte mkt så vi åkte hem till tjejen som hade henne och skulle testa dressyr och hoppning, det gick skit bra. Hon gick inte så fint i dressyren i början men efter hoppningen gick det bra! Hoppningen gick galant. Allt bara stämde! Hon var så rolig att rida, pigg och verkligen ville hoppa! Hon krävde sin ridning men man vill ju utvecklas så självklart i ridningen så det var bara roligt.

Fortsättning följer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback