Träningen för Jeanette Bellander Future Eventers.

I tisdags var jag och tränade för Jeanette. Det var då till future eventers. Vi började med att rida fram hästarna, i volter, lösgörande och mycket skänkelvikningar så dem skulle lyssna på skänklarna. Jullan var mycket spänd och var helt ointresserad i början men hon lossnade lite  hela tiden. Började gå över lite förhöjda bommar. Få dem stabila och jämna. Hoppade små socker bitar, travhoppade hinder med bom innan. Jullan var lugn och kontrollbar. Sällan hon är det i hoppningen. Jullan stannade tre gånger med mig. En gång in till en hög kombination, en grind och även en oxer. Hon var inte titig utan allt berodde på mig. Så jag tog på mig felen. Jullan är mycket känslig minsta lilla jag släpper efter innan hinderna så nitar hon, man måste rida henne hela, hela tiden ända fram till hindret. Fick verkligen en otrolig känsla när jag hoppade henne, aldrig gått så bra på hoppträningar någongång. Allt bara flöt på. Känns som vi börjar hitta varandra mer och mer. Men nu vet jag vad stoppen berott på och det är min hand precis innan hinderna, då jag släpper efter lite, och då säger Jullan nej haha. Men gud vilka språng, Jeanette tyckte Jullan hade extremt bra språng, och hon hoppar väldigt bra tyckte hon. Så jag tror med mycket  träninng, standard hoppning varje vecka så kommer våra problem lossna ordentligt. Mycket nöjd tjej. Bara två träningar kvar, sen är uttagningen klar. Har bara dressyr och en terrängträning kvar.

På söndag ska vi på en såkallad Clinic. Talang Skåne och Future Eventers ska  då till flyinge och lyssna på Ulf Johansson. Handlar om kosten, träningen för en fälttävlansponny. Ska bli mycket intressant. På fredag nästa vecka kommer Kajsa till mig. Vi ska fota en hel del, dem dagarna vi umgås. Så vad säger ni om en bildbomb då? Nej nu ska jag åka till stallet och rida på min tjej. Bara 4 dagar kvar på Väståkra Skolan, sen, sen ,sen har vi sommarlov. Då säger jag HEJ GYMNASIET. Mer om mitt gymnasieval kommer ikväll. Vad tror ni jag sökt för gymnasie?

KRAM 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback