This Is Me

Ni har nu läst om oss i tre månader. Vi har hunnit göra nästan 200 inlägg på en så liten tid. Vi är uppe i lika många besökare drygt. Beroende på hur mycket vi bloggar. Men har ni verkligen fått reda på så himla mycket om OSS, inte om våra hästar utan om oss, hur vi är som person andra intressen osv. Ni har inte heller fått reda på 100% om våra hästar. Så jag tänkte börja att skriva ett inlägg om mig. Sedan kommer ett inlägg om Jouline, som förra ryttaren skrev om henne, fast då kommer jag kopiera det från min förra blogg och lägga upp här.

Okej vart ska jag börja hmm?
Mitt namn är ju Frida Olsson, jag är en glad och sprallig tjej som avskyr svartsjuka. Och människor som ger orättvissa. Jag började rida när jag var 5-6 år och rider ju fortfarande som ni ser. Ridningen har alltid varit en del av mig. Men i sammanband när jag började med ridning så höll jag på med dans. På en dansskola vid namn FlickFlack. Varje onsdag efter skolan körde mamma mig och två kompisar till flickflack. Jag har alltid velat dansa för publik, jag älskar att visa upp saker jag kan. Vi tränade på danser fram till en viss datum då det var dansuppvisning i Trelleborgs biosalong. Liten som jag var 6 år så ville jag självklart stå längst fram för alla dessa 100 tals människor. Men med åldern började jag brinna mer för hästarna än vad jag gjorde när jag var 6 år. Jag ville hålla på med hästar OCH dans. Men jag tyckte dansen var roligare så fortsatte med det men ridningen tyckte jag bara var läskig i början. Men sen skiftades allt om och jag slutade med dansen för jag kände att jag inte hann med + att det kostar mycket pengar med två sporter. Tyckte inte det var lönt att fortsätta med det ena om jag inte brann lika mycket för det mera. Minnena från flickflack har vi kvar, varje år fick man en film för allt man dansade under uppvisningen. Har dem fortfarande kvar och brukar tjuv titta ibland, nu tycker jag bara det ser pinsamt ut…

Med tiden har jag börjat mer med sång, jag älskar att sjunga och fick A på min sångröst på musiken för att inte skryta haha.. jag har högsta betyg i allt inom musik, det är verkligen mitt bästa ämne i skolan. På skolavslutningar från 4-6an har jag inprincip alltid sjungit upp för alla i kyrkan. Min musiklärare sa redan då (i 4an) att jag hade en fantastisk röst och jag borde ta vara på den. Och se? Vad hände jo jag klämde till ett A i mitt slutbetyg i musik. Musiken är en stor del för mig. Jag älskar att sitta inne på rummet, med stängd dörr och sjunga hela tiden. Finns inget bättre när man är hemma haha..

Jag älskar att fotografera som ni kanske har märkt. Man lär sig för varje gång hur man ska fotografera och NÄR det är bra tillfällen att göra det. Och att vara med kompisar åååh finns ingen roligare. Rätt skönt att vara ensam barn just då ;)

Jag älskar djur vi har alltid haft hund eller ja min familj jag hade bara två hundar fram tills min egna gick bort för hon hade en tumör. Just nu har vi bara katter eller jag en katt men hoppas på en till som bara, bara blir min.

Jag har igentligen inget vidare intressant ”liv” utanför hästarna. Hästarna är som sagt en stor del för mig. Finns inget bättre.

Finns inte så mycket mer än att säga att detta är jag en glad, sprallig skit unge som skumpar omkring på en älg haha, skämt och sido.. mycket seriöst inlägg hehe..

THIS IS ME


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback