På 10 månader har vi lyckats med detta.

Jouline är en ponny som är klok och har en sådan extrem träningsvilja. Hon älskar att gå mycket att få arbeta. Det är hon inte ensam om för det gör jag med. Jag älskar att jobba mot våra mål och sedan se hur man utvecklas. Som ni säkert ser så fotar vi mycket när jag rider. Då jag vill se hur jag rider henne. Se vad jag kan ändra på, många anser att man kan inte se fel på bara en bild, det kanske man inte kan? men man ser på alla bilder hur man utvecklats i sin ridning osv. När vi köpte Jouline var jag rädd och våga liksom inte "ta" i henne. Efter allt som hade hänt med Putte så var liksom stilen i min ridning borta och jag satt istället som en rädd flicka på hästen, snäll som Jouline är acceptera hon de direkt. En del folk tror jag köpt mig en flygande matta en maskin som jag sätter i en växel i sedan kör vi, men nejnejnej. Jouline är en svårriden ponny, hon kräver mycket av sin ryttare. Jouline är inte den där ponnyn som slöar till sig, och släppar benen efter sig, hon är helt tvärt om, hon pinnar på i 190 och hon är en extremt närvig ponny, hon kräver lugnet i ridningen, små hjälper. Jouline är en helt underbar ponny, jag har aldrig varit missnöjd av ett ända pass jag ridigt, är inte det ganska sjukt? Någon gång ibland direkt efter och man är trött dessutom så känns allt skit men när man sedan tänker efter på alla bra grejer så är jag aldrig missnöjd. Jag skyller aldrig på henne, jag är hennes ledare det är jag som styr och ställer hur hon ska gå. Klart hon tvärnittar framför ett hindrer om inte ryttaren är med på notorna. Hon är en ponny du lär dig rida på. Som ni vet har jag haft det grymt jobbigt i hoppningen, mitt tänkande kring de nu är annorlunda, när jag hoppade innan var jag helt fast i hoppningen men nu? Nej tack, hoppningen är inget jag gillar mera, en del tror säkert för att det är att jag har det jobbigt och kämpigt i hoppningen nejnejnej verkligen inte. Jag kan inte jämnföra Putte och Jouline, det finns inte på kartan, Jouline har med speed i sig, mer power i sina språng. En helt annan vilja Putte hade oxå vilja men inte som Jouline, Putte behöll lugnet men Jouline stressar upp sig mer. Samtidigt känner jag att dressyren går som en dans hela tiden, terrängen ska vi inte nämna helt AMAZING men hoppningen är VÅR akilles häl INTE Joulines INTE min utan VÅRAN, våra huvun måste slåss ihop och bilda ett team för att sedan kunna slåss där ute på banan, vi har kommit långt på så kort tid i hoppningen, nu känns allt faktiskt som ett ljus, mer roligt för att vi hittar knappar hela tiden precis som i dressyren. Jag kan säga att med träning MED träning i alla grenar, så kan vi bli farliga. Jag har ju knappt haft henne ett år? Hallå? Jag kan inte begära mer av det vi presterat? 
Startat 4 tävlingar, varav två placeringar, och tre grymma ritter.
 
1. Dressyrtävling i Malmö 2a. Super ritt. 
2. Hopptävling i Trelleborg ett stopp och ett ner och tidsfel, ryttaren red som en kärring, förstår ponnyn där faktiskt, förlåt..
3. Fälttävlanstävling i Tranemo 9 av 27(?) starter, Nolla genom allt, en grymritt.
4. Fälttävlanstävling i Dagstorp 2 av 15(?) starter, Ett stopp i hoppningen, ryttar miss, bra dressyr program och en grym ritt i terrängen.
 
Jag ser såå fram emot våra år tillsammans med våran utveckling tillsammans, för varje dag ser jag en ljusning i saker och ting. Jag ser en öppning till en helt annan värld. En värld jag inte varit i innan. 
 
Utvärdering i gångarterna
 
Trav- Innan var hon lång i formen, stundtals gånger gick hon på tygel men det var ytterst lite. Får ihopa henne mycket mera, jobbar henne på ett helt annat sätt, hon trampar mer under sig och vi har hittat grymma knappar. Vi kan öka och minska traven, hitta alla olika rörelser.
 
Före: 
Sitsen på bilden är hemsk, ingen form, tråkigt steg inget flashigt.
 
 
Efter:
Hon har längre graciösare steg, min sits så hääär mycket bättre. Formen stabil
 
Galoppen- Innan ganska långt upp med huvudet och drog, men nu, jobbar hon med ryggen, får ner huvudet och får en pampig galopp. 
 
Före:
Stark, hängig och springig.
 
Efter:
Lugn, avkatar mer för mina hjälper hon lyssnar mer, formen är bättre
 
Jag ser hur vi förändras och hur våran utveckling stiger..
vad säger ni????
 
Postat av: Lina - TeamPonnys

Grymt bra jobb ni har lagt ner på att fortsätta utvecklas tillsammans! Ni är sjukt duktiga, fortsätt så!! :D

2013-06-23 @ 01:03:08
URL: http://teamponnys.blogg.se
Postat av: hannah

Super fin blogg du har! Ny läsare här :) ta en titt in på min och lämna gärna en kommentar!

www.nattstad.se/thematchmaker

2013-06-23 @ 12:10:21
URL: http://www.nattstad.se/thematchmaker
Postat av: Linda bolin!!

DUKTIG DU ÄR FRIDA! vilken skillnad, så de ska se ut!! :D

2013-06-24 @ 23:16:12
URL: http://lindabolin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback