Gårdagens ridpass.

Igår var jag i stallet ganska sent runt fyra kanske, fixade och sådant i stallet. Hämtade in Jouline och gjorde henne lite fin. Hon var inte ett dugg skitig men stog ändå och ryktade henne i säkert 30 minuter, hon kraffsade med hoven hela tiden och öron spettsade guuud vad hon gillade det, länge sedan jag hade den tiden att bara mysa med henne. Först var min tanke att jag skulle ut och tempoträna men ångrade mig väldigt snabbt så tog dressyrsadeln. Hon hade redan tempotränat i tisdags så kände att det räckte. Red först fram henne på grusvägen, började jobba upp henne så småning om . När jag kom ut på gräset började vi trava igång, SHIT vad ponnyn gick, en sådan power och sådant lyft hon gjorde ökad trav som bara var woow. Hon sträckte verkligen ut. Den känslan var helt enorm. Började sedan galoppera henne, och ja hon var lika fin som alltid. Efter säkert 30 min dressyr medans jag red ut så red jag henne i paddocken, hon hade inte samma flytt tyvärr, men underlaget är ganska tungt och jobbigt, så ja. Men jag var extremt nöjd med henne. Största pluset var att hon var samlad inte sressa över att jag red ut utan tvärt om hon taggade upp bra, och presterade bra. 5 guldstjärnor till ponnyn. 
 
Idag blev det ingen ridning, PMS tanten vägrade komma in så vi åkte hem, ibland är hon bara föööör mycket, kom upp senare nu, för typ 2 timmar sedan, dååå helt plötsligt passar det att komma in..nä idag var hon riktigt stoig....
 
Imorgon drar jag till stallet runt 7 tiden på morgonen.  Ska rida henne tidigt och så, sedan blir det hem runt två kanske. Tanken ligger faktiskt på lite finlir i paddocken. Och longera Tinto bus, hon måååste verkligen komma igång nu..magen är ju större än allt annat på henne....banta banta banta..
 
Ni som har shettisar och vet att dem går väääldigt snabbt upp i vikt, vet ni något man kan göra för att få ner dem? 
Jag kan ju liksom inte rida henne haha, men ja, jag får se hur jag gör med henne imorgon, båda ska iallafall få bada innan dem går ut i hagen, det behöver dem, och även bli sprutade för alla mygg, flugor osv.
 
Nu ska jag se vidare på en film så vi höres snart igen, datan kanske åker med till stallet, eller vad säger ni? Kameran med kanske? ;) 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback