Frida - Svar på frågestunden.

Har varit fett dålig på att liksom svara på våran frågestund. Det ramlade in frågor och självklart har vi varit riktigt dåliga på att svara på dem. Så jag tänkte ta det nu på en gång. 
 
Frida vad är det högsta du hoppat med din häst? Det högsta jag har hoppat med Jouline är 120, endast ett hinder då. Vi tränade lite själva i ridhuset och tänkte testa en lite högre höjd för att se lite hur det funkade. Ponnyn har kapaciteten, nu ska vi bara hitta knapparna.

Favoritfärger? Om du menar på schabrak och sådant så är det - Orange, Blå, Svart och Guld.
och på hästar så är det, svarta, svettfuxar och vita hästar. Om dem ska vara vita ska dem vara VITA och inte en endaste liten skitfläck på tävling hihi, vet helvetet men men, ska den vara vit så ska den. 

Frida favorit häst ras? Hmm ska jag vara ärlig så är det nog Jullans model jag gillar. Hon ve ingen vad hon är för ras, men hennes model och power i ridningen passar mig utmärkt. 

Rider ni med sporrar eller spön?(Och vad tycker ni om dom?) Detta är den vanligaste frågan som faller in, vad man tycker om bett osv. Själv tycker jag inte det är något speciellt med det. Så länge man skötter det på ett snyggt sätt och använder det som en extra tydlig hjälp och inte bestaffning så tycker jag spö och sporrar är helt ok. 
 
Det som är mörkmarkerat är det jag valt.
Schabrak/ eller Vojlock? 
Glass eller godis
Hoppning eller dressyr

Vad är erat Besöksrekord? Runt 200 typ. Fick det faktiskt redan dem första dagarna. Sen om v uppdaterar lite så får man ju så klart inte så mycket besökare, men om vi uppdaterar mycket som vi försöker göra nu även om vi har skolan så ligger vi runt 100 varje dag. Men beroende på hur mycket vi bloggat. 

Högsta du hoppat? Har hoppat 120 med min förra C ponny, 110 med min förra B ponny och 120 med min D ponny.

Varför har ni fastnat så för fälttävlan? Helt annorlunda människor i sin omgivning, snälla och hjälpsamma. Folket beteer sig annorlunda, ingen springer och tjurar för en bom trillar eller dåliga dressyr poäng, för allt kan hända i terrängen. Horsemanship till 1000 i denna sport, verkligen. 
Bästa med era ponnysar? 

Vilken färg passar Jouline bäst i? Hon passar i skrik färger, som stark orange, blå, gul. Hon passar även mycket bra i svenska färgerna. Ur läcker blir hon.
 
Om ni skulle vunnit sm, hur hade ni firat då? Med en jävla massa godis, läsk och massa mys med världens finaste ponny. Se videon om, och om igen. That´s feeling. 

Vill ni bli vegetarianer? Verkligen inte.

Tränar ni era hästar från marken mycket? En del gör jag, iallfall mycket med Jouline, hon måste få ett band mellan sig och mig. Hon måste ha någon att lita på, så därför kör jag mycket gående på marken. 

Något ni ångrar? Är nöjd med allt jag gör, man får försöka se för/nackdelar med allt. 

Något ni vill göra/klara? NM i fälttävlan, Och vinna SM. Ååååh känslan. 

Bästavän/ner? Helt klart Http://Lindbladkajsa.devote.se/ min barndoms vän, mitt allt. Alltid varit vi sedan vi varit bebisar, så ska det vara livet ut oavsett vad som händer. 
 
Det mörkmarkerade valde jag. 
Rosa/lila 
Orange/gul 
Turkos/blå 
Limegrön/mörkgrön 
Vitt/svart 
Klänning/kjol 
Linne/tshirt
 
Frida, favofärg på häst? Som jag sa innan , vit, svart m stjärn och svettfux med bläs.
 
Frida: 
1.varför fastande du för jullan? Hennes charm och speciellt videon på henne. Underbar.

2.Vad tänker du om min ponny när du ser han på kort? Att han ser mycket trevlig ut och ser glad och possitiv ut - Thilde  
¨ 

båda: 
3.visa eran favorit outfit:)  Ska bara köpa en starkare gul tröja.

4.vad är erat mål med bloggen? Att komma extremt långt, få extrem statestik och få vara en så kallad favorit blogg för alla som folk snabbt vill klicka in på för att få tips och råd om saker. Glöm inte, vi är öppen för massa frågor utanför frågestunder. 

5.dressyr/hoppning 
6.Ute/inne bana 
7.Loka/ramlösa 
8.Hv polo/kingsland 
9.HÖÖKS/royalhästsport 
10.fb/Dw 
11.sommar/vinter 
12.eget stall/inhyrd 
13.Barbacka/sadel 
14.rida själv/med andra 
15.långt/kort hår 
16.JW/horselife 
17.Justin bieber/one direction 
18.Rida/pyssla om hästen
 
 skulle ni vela ha en till häst om ni fick chansen? Nej inte äga en till, tyvärr. Jag hade mer än gärna ridigt någon häst till nnågon annan, försäljning, utbildning osv. Men inte äga, det hinner jag inte med. Då får jag bara dåligt sammvete och jag ger för lite kärlek till den ena och för mycket till den andra, eller om jag rider den ena mer än den andra. Nej tack, klara mig med Jouline hon har 500 hästkrafter. 
 
Hur tycker ni att ni är mot andra typ mot era kompisar? Rättviss, snäll, hjälpsam. Igentligen är de dem som ska svara på den frågan, och inte jag hihi. 

Tycker ni att ni rider snyggt och bra? Klart jag gillar min stil när jag rider, men jag ser oftast mycket saker som jag vill bättre på. 
 

Vilken kändis häst skulle du vilja rida? Helt klart Wega, hon verkar helt underbar att rida i terrängen.
 
Om ni skulle välja en av ponnysarna ni brukar tävla mot i fälttävlan som ni skulle vilja prova att rida vilken skulle det va då? Ska jag vara ärlig så vet jag inte, jag är inte så beroende att rida andras hästar jag älskar att rida fälttävlan på Jouline, hon är så fräk i terrängen. Men om jag ska välja är de nog min kompis Wilma Claessons ponny, Dennis som han kallas (kan inte stava han coola namn hihi) han är så späcker och fin, finisen <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback