En veckan lov.

Bloggen har legat nere nu ett bra tag, iallafall lite mer än en vecka. Trist men sant. Haft så mycket och göra den sista veckan innan lovet. Vi hade lärarmiddag som bestod av bowling och massa sådant med alla nior. Sedan har vi haft stranden, spex och massa andra aktiviteter. När Torsdagen kom kände man verkligen hur glädjen spred sig i kroppen. En ända dag kvar, en halv dag. Fin kläd, visar att här är jag, och sedan kan skolan kyssa mig någonstans. Jag har verkligen haft 3 jobbiga år på den skolan. Men nu är det över. På Torsdagkväll kom min kära vän från Småland. Hon var med i skolan och fick se hur våran avslutning var osv. Efter skolavslutningen åkte vi till Trelleborg och luffade omkring bland massa affärer, vi år Buffelunch och hade dö trevligt. På kvällen for vi vidare till Student för tre pers. Riktigt trevligt och väldigt kul. Kul att se hur glada och nöjda dem är, det värmer i hjärtat. Jullan fick vila en hel del den veckan men under helgen satte jag igång henne med massa lösgörande övningar och lät henne bara luffsa på. I Söndags satte jag igång henne ordentligt. Red igenom henne ganska hårt i galoppen för ville den skulle sitta, och det gjorde den strålande bra. Vi åkte på kvällen vidare till Hemmakväll och hyrde 5 filmer och köpte määäängder av godis. När vi kom hem blev det plankstek till middag, finns det något godare än det???? NEJ. 
I Måndags red jag igenom henne som jag gjorde på Söndagen. Mycket lösgörande hit och ditt och avslutade med en liten skritt runda. Red henne i 1 timme drygt. På Tisdagen tog jag lite tempoövningar ute på gräset, hade hoppsadeln och  fälttävlanshjälmen på och sedan var det bara gasen i botten. Ponnyn blir bara snabbare och snabbare, och lättare och lättare att få tillbaka. På onsdagen skulle vi igentligen till Future Eventers sista träning..men blev inget av det tyvärr för min del. Vi åkte till stranden runt 8 på morgonen och stannade där till 13. Så underbart väder, men hemskt vatten..Jullan fick vila imed det åskade som tusan på kvällen..
Idag åkte Kajsa hem, trist med sant. Varit här i en helvecka och allt har bara gått för snabbt. Men vi har verkligen haft så himla kul. har alltid ett leende på läpparna när hon är vid min sida, klarar mig inte utan henne, min bästavän<3
Jullan fick skritta ut i 1 timme idag, 30 gradersvärme, och hon var dyngsvettig..stackare..
 
Somsagt bloggning har inte varit på topp, men den är inte i marken i heller, nu ska vi bomba er med MASSA inlägg imorgon, jag hoppas ni ser framemot en bra sommar med oss här på Ccriders. GLAD MIDSOMMAR.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback