Det går mer än bra nu.

Ridpasset idag gick mer än bara bra, det gick jättebra. Jullan och jag har verkligen klickat nu tillsammans. Jag vet precis hur jag ska rida henne i olika former. Långolåg, högokort och den vanliga normal höjden. Tempot har jag oxå börjat hitta det snabbaoaktivasteget, kortaomjukasteget och det lugnaolängresteget. Hon var ganska svår från början att ta tillbaka från galoppen då hon springer in i traven, men det har verkligen börjat bli bättre, jag rider Jouline mycket med mina vikter, och försöker bortse lite från att styra överdrivet mycket, utan istället styr jag mjukt och lägger min vikt lite åt det hållet utan att det syns. Hon har blivit väldigt fin i traven nu med mig, då menar jag steget, det vanliga steget jag ska ha genom ett dressyrprogrammen. Det lugna och jämna steget, men långa & lufftiga steg. Snacka om att det är en dröm när man får ihopa henne på det visset. Den ökande traven har vi oxå hittat mer och mer, hon har lite svårt för den eller ja vi har svårt för den då vi hellre kortar steget och pinnar på i 190, men nu börjar hon verkligen LÄNGA på steget och få lite fart bakifrån. Snart har jag haft Jouline i ett helt ÅR, kan ni fatta ett år?! 
Jag kommer att lägga ut en video på första gången vi hoppar, dressyrar och hoppar i terrängen, kommer bli den dagen vi har ett år tillsammans. 
Jag ser våran utveckling, och jag vet hur mycket vi har kvar på vägen, tänk då när vi hittat allt detta? Åhh herregud säger jag bara.
 
Nej nu ska jag den kaxiga lilla skiten fortsätta med den långa texten. 
Nog ett inlägg ni kommer gilla. Handlar ju såklart om mig och Jouline ;) 
 
 
Åååh bloggen går bara framåt, Sofia vi kommer lyckas jag känner det på mig!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback