Det finns inget bättre än att få den där AHA upplevelsen.

 Hur ser ni på detta med ridning överlag? 


Jag är lite mer så att jag vill kunna min ponny i dressyr, ha kontroll och veta vad jag gör. Jag vill verkligen inte bara sätta upp en bana hoppa hästen utan kontroll. Dressyren är grunden till all ridning. Man ska inte tro sig kunna hoppa en ponny bara sådär utan att ha SKOLNINGEN i ryggen. En del hatar dressyr och verkligen inte vill rida det. Andra hatar det, men gör det för att få en viss kontroll eller vad man ska säga. Jag kan säga det att efter 5 månader med Jouline i min ägo så hade jag inte hoppat en hinder, inte ett ända hinder. Jag höll mig till markarbete, uteritter, och dressyren. Gasen och bromsen skulle sitta.

Jag är en person som älskar arbeta på hästryggen. Att få slita är det bästa som finns till en viss GRÄNS. Man vill ju självklart känna den här AHA upplevelsen. Om den bara varar i 10 sekunder är sin sak, men att man hittar in känslan.
Jag har fått det många gånger med Jouline. Det är en sådan otrolig känsla. När dem skickar iväg dessa långa mjuka steg. Man sitter bara rätt upp och ner och kämpat i flera minuter och PANG så sitter det där. Det är en sådan underbar känsla rent utsagt.
Dressyren är grunden till ridningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback