Dagens hoppträning.

Träningen idag gick så grymt bra. Inte hoppat henne sen träningen för Chanette och det är lääänge sedan nu. Hoppade bana på kanske 80-90, höjden för mig är inte ett dugg viktig. För mig räcker det. Känner att jag vill lära känna henne på lägre höjder för jag vet hon kan hoppa såå mycket högre än det. Och därför vill jag träna på mindre höjder för 1. lära känna och hitta knapparna. 2. hon stressar gärna upp sig i hoppningen. 3. hon hoppar ibland utan någon teknik utan det blir lite konstiga hopp, långt ifrån tex.
 

Dessa tre stegen har snart gått över. Jag har börjat hitta nästan alla knappar, jag är bara i visa tillfälle väldigt osäker och det är ju så de inte ska vara så därför tränar vi ju? Men kan säga en sak, allt känns verkligen så grymt bra.  Hon stressar inte upp sig mera, hon är lugn, har huvudet i normal höjd, hon spänner dig inte mera, utan hoppar med lätthet och allt flytter på vi bibehåller galoppen och vi är samlade. Hennes teknik har oxå bättrats så mycket. Hon hoppar lite närmre, mer spändbågge, och hon skjuter ifrån på ett grymt viss. Hon stressar inte in i svängarna gör glädjeskutt och blir osäker mera utan hon samlar sig mera, hon har blivit mer säker. Eller nä jag ska inte säga HON utan VI har blivit mer säkra, nu ska vi bara hitta detta hela tiden, att vara säkra på varandra och lita på varandra, kan säga, när vi väll hittat varandra 100%, knapparna, och våra hjärnor slåtts sig samman, kan vi hoppa vilken höjd som helst, för hästen kan men de är bara VI som ska kunna TILLSAMMANS.
 
Tillsammans klarar vi allt det vet jag, om vi så ska kämpa i motvind så kommer vi hitta allt, känner att vi har redan hittat varandra så himla mycket. 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback