Smalhinder gör första gången - Video

Finns inte så mycket att säga om Tisdagens träning, mer än att det gick grymt bra. Kändes som en stor förändring sedan senate jag tränade för Magnus, hade mer kontroll på henne, vi ska bara få till lite mer halvhalter och lugna henne i mellan åt då hon blir väldiiiiigt ivrig. Travhoppade lite i början tog det som "terrängbommar" värmde upp dem i lugnt tempo, en övning som Jullan behöver, exakt så vi har tränat i hoppningen med. Vi tränade även på det i slutet då hon taggar upp något enormt till vattnet. Hon blir som en explosion och rätt som det är sticker hon haha, men det gick bra ändå. Sen hoppa vi ett enstjärnigt smalhinder som jag ALDRIG hoppat innan i hela mitt liv, ett riktigt smalhinder då. Fick först tre stopp då Vi kom fel varje gång och liksom fel signaler, tillslut i sista språnget hoppa hon som satan. Precis som ingenting och hoppade det hur bra som helst och en braaaaa bit över. Jag tyckte det var bra att hon stannade där, för då vet jag vad vi ska träna på liksom, Magnus gav sig inte utan vi höll på med det tills vi hoppade det och hjälpte oss på ett bra sätt. Hur nöjd som helst. Sedan hoppa vi bank mot en bred soffa Jouline kastar sig gärna ner ifrån banken som ni sett haha, men det gick hur bra som helst ändå, fick skritta ner ett par gånger tills hon liksom hoppa ner lugnt. Nä jag är verkligen nöjd med träningen detta var min sista träning till Öveds i fälttävlan. Nästa vecka är det i Revinge. Men kan tyvärr inte vara med i med jag ska hoppträna på Torsdag sedan drar vi på tävling på helgen. Vi hoppade breda stockar som säkert var enstjärnighöjd och ja, ponnyn kan verkligen hoppa, det säger Magnus med hihi. Tummen upp för denna träningen om inte två tummar (Y) (Y). 
 
Ha det bra sålänge.
 
-Kram
 
*Bjuder på en grym repris bild..*
 

Postat av: Ida

Ni är så himla duktiga. Du och Jullan kommer gå jätte långt och vinna SM och EM. Jag tror på ER TVÅ. <3

2013-07-21 @ 11:28:14
URL: http://horses4-ever.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback