"Och du gnäller för vadå?"

Gick upp runt 9 imorse. Var klar 10 och drog till stallet. Jouline gnäggade på mig när jag kom, myste ett par minuter med henne i boxen tricktränade henne lite och sådant (puss & kram) Jouline har börjat töja sig mer och mer till mig nu. Kommer när jag kallar, blir lite orolig på tävling och träning om jag går iväg, hon rycker och drar och liksom tittar bort mot mig för att se vart jag är. Så otroligt charmigt. 
 
Men iallafall tillbaka till ridpasset. Började med att rida ut henne en liten sväng red säkert i 10 min i skritt innan jag började arbeta henne. Drog in i hagen och red henne lite. Fy vad pigg hon bara blev sådär helt plötsligt haha. Några bocksprång här och där eller ja hon försökte men det gick inte så bra. Jag red henne i säkert 20 minuter hårt i arbetstrav och galopp. Sedan skritta vi ut en runda på 15 min. Det var 24 grader redan då och ja vi båda var så otroligt varma, men när vi skritta av fläcktade det ganska lagom. 
 
Efter ridpasset stod bara Jouline helt slut i gången. Rörde sig inte över huvudtaget. Svetten bara rann haha, eller inte bokstavligen men ja svettig var hon iallafall, så jag tänkte ta en testing och ta slangen och bara spola av henne ordentligt. Hon blev lite nervös och panikslagen först, men efter lite snack och lugnande så gick det bra. Hon stog med huvudet hängandes och bara njöt. Hon fick ett ryck då min lilla oskyldiga fot fick ta smällen hon hoppa till för jag råkade spruta henne i örat hehe, så blev hon rädd så fick man en hel häst på foten haha, jag bara "AAAAAAAJ" och hon bara stod och glodde precis som "Och du gnäller för vadåå???" tacksamt typ. Men detta var första gången jag spola av henne och ja jag trodde inte det skulle gå så himla bra. Lugnt och fint stog hon. 
 
När jag släppte henne i hagen rullade hon sig som bara den, hon tyckte det var urmysigt. Knäppte några bilder. Så tänkte visa favoriterna här nu. Åker till stallet igen runt sju för att släppa in. 
 
-Kram
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback