Livet leker

Ny här jag varit och galopp tränat på Bjertorps trav med Frida :D hon var super pigg och kunde kört i två timmar till kändes det som :D så kul när hon är så pigg :D imorgon blir det nog lite lösgörande efter detta passet idag. Gardenia går bara bättre och bättre och imorgon kommer Petra och hjälper mig liten stund i dressyren :) för på torsdag är våran första riktiga terräng träning tsm :D ska bli skit kul! Det är en väldigt pigg liten dam så hon behöver gå ett pass imorgon så hon inte är allt för taggad inför torsdag :D hon ska självklart inte vara trött men inte för pigg heller :D Evelina skrittade ut på henne idag och Frida vilket gick super!

En konstig sak som vi har märkt är att Gardenia och Frida kommer jätte bra överens. Frida hatar ju typ alla hästar på jorden förutom scopo philiac som min kompis Anna har haft :D men Gardenia och Frida trivs verkligen med varandra. Man kan skritta jätte nära varandra när man rider och Frida lägger inte äns bak öronen, haha den ponnyn slutar aldrig förvåna en :D

Nu har även min No Doubt åkt idag.. Jag och Evelina badade honom och gjorde honom fin en sista gång. När jag skulle säga hejdå till honom kom några tårar, Mamman i familjen började oxå gråta för hon tyckte så det var så synd att jag skulle få lämna ifrån honom :') dom va så himla gulliga, han kommer få det super bra, det slår jag vad om! :)
Kommer skriva ett inlägg om våran resa imorgon :)

Imorgon ska jag och mamma ta en tur till Skara Hästsport och köpa på oss lite nya grejer till Gardenia. Ett träns, senskydd, terrängskydd. Vi har redan täcken från mamma gamla storhäst så ett är skönt att vi slipper köpa det :)

Hoppas ni har haft en bra dag.
Kram Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback