Hoppsadeln eller dressyr?

Imorse försov jag mig som vanligt så var i stallet ganska sent, runt 12 kanske. Jullan var hur mysig som helst imorse, och det märks att vi hittat varandra. Hon gnäggar åt mig, kollar efter mig vart jag än går. Och ja allt känns helt underbart. Jag hoppas bara på detta håller fram till Bökeberg, så hon kan känna sig trygg med mig, bland alla hästar och människor. 
 
Idag var tanken att rida ut. Men vädret var så pass underbart att jag bestämde mig för att rida ut i hoppsadeln, då jag annars rider ut i dressyrsadeln. Vi pumpade i lite galopp, tempoökningar och massa små övningar. Min kontroll på henne fungerar bara bättre och bättre, vi skrittade upp för backar och red lite i åkern, i traktorspåren oh badass..Jullan tyckte det var riktigt underbart att bli riden, imed hon vilade idag var hon extra nervig och bara ville iväg, gick knappt att trava henne normalt då det känns som hon känner på sig att vi har hoppsadeln och att vi ska ut och galoppera. 
 
Som ni såg innan så provade vi även hennes nya ute grimma. Hon passade super i de. Imorgon bär jag av till stallet tidigt tidigt. Sedan hem packa det sista och sedan hämta in hästen vid tre tiden för sedan dra till Småååååland. Längtar som bara den. Kommer stanna där tills Söndag, känns som väldigt kort tid, då jag och Kajsa har mycket att hitta på och ja vi behöver ett par dagar att utföra det vi vill..
 
Nu kommer ett par bilder jag tog idag. Antagligen sista bilderna denna veckan. Ni får lite "dagensridpass" bilder på söndagkväll, hoppas ni taggar upp för det. Sofia kommer få ta över en del bloggning och jag kommer göra två tre tidsinställda. 
 
-Kram
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback