Dagens stora tävling

Idag var vi på Öveds place, riktigt fint och mysigt ställe, allt låg som i en nedförsbacke, det var en riktigt fin bana, gick ju banan igår och allt kändes bra, banan hade inprincip ingen svårighetsgrad, kändes lätt för mig och Jouline.
 
Dressyren idag kändes helt underbar, men domaren var väldigt hård till nästan alla, men för min del var huvudsaken att det kändes bra, jag tog ju dagen som en träning till LAG SM. Ökningarna i både trav och galopp kändes bra, och hon lyssnade bra på mig denna gången UTAN att späna sig och studsa till haha. 
 
Hoppningen var helt underbar aldrig känts så bra på någon träning eller någon tävling som det gjorde idag, hon hoppa med flytt, hade bra tempo, hoppa med hjärnan och inte rusa haha xd
På framridningen var hon fruktansvärt stark, hon brukar vara det men här skärmade hon av mig totalt jag tog tag en gång ordentligt men hon vägra lyssna kom skit fort mot en oxer med huvudet upp i skyn och ser inte hindret, liksom hur klok är hon, men sen blev jag ännu mera spänd och nervös för ville göra en nolla bara, röt till på första hindret av min osäkerhet och för hon skulle fatta att nej jag är inte osäker haha, men efter tredje språnget var hon mer och mer underbar, från 3an till 4an så var det en skarp båge jag hann landa och svänga, trippelbarren hoppa hon som ingenting men ja jag bara "ohnejonej" är inte rädd för dem men tkr bara dem är fett onödiga haha (fråga inte efter min åsikt om det för har fan ingen haha min hjärna tkr det bara eller ja mina ögon xd) vi gjorde en bra nollerunda. Vid halv elva var vi klara.
 
Vi hade sedan veterinärsbesiktning, och jag hade bytt om så jag var lite kinki haha, sprang med mina Italienska stövlar i shorts och sprang så snyggt så, alla glodde och bara wtf xd
 
 
I starten i terrängen...hon dampa sönder ordentligt på 5 sek började jag satsa på lite i tempo trigga igång henne, var precis som hon räkna ner själv för rätt som de var när dem sa RID så jävlar i det gick det i hunda xd hon sprang så in i helvete och liksom banan var ganska låg tyckte jag då dem andra banorna har varit rätt maxade, och liksom det tempot HON tog var ju inte så värst bra då hoppar hon slarvigt men efter första hindret var det uppförsbacke och då fick jag tillbaka henne bra i nedförsbacken. Hon tog alla hinder, kolla inte på något. Nolla gjorde vi inom tid UTAN klocka!
Tror vi kanske fick 3,6 tillägg men det är ju ingenting?! 

Fina ponny. <3
Nu kommer bilder, - Kram.
 
 
 

Postat av: Mariama

så fina bilder! :)

2013-07-28 @ 11:28:25
URL: http://MariamaMbye.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback