3:dje hästen check

Dagen började med att släkten och min familj firade min bror som fyller 20! Efter det slängde jag mig ut för att rida Gardenia, jag hoppade bara lite små hinder och tränade på att hon ska lyssna och inte bara rusa iväg. Mamma hade lagt en bom före ett hinder där deg skulle vara 2 galopp språng och hon tar det på ett galoppsprång och då hade jag ändå inget högt tempo. Galna häst.
Allt gick super, hon slarvar lite över hinder när dom är små. Hindren låg väl på typ 50-60 cm ?
Frida red jag även efter det och hon var seriöst bara en sak, hel jävla galen. Det var länge sedan hon var så pigg! Jag skulle galoppera på en gräs väg och jag fick inte stopp på henne, galen ponny där. Men jag har mkt hälre en galen ponny och stor häst en en seg. Jag älskar hästar som är pigga men inte heta och dom ska älska att hoppa. Och det ska kännas tryggt hela tiden. Alla dom här sakerna hade Frida och Gardenia. Jag kommer ihåg När jag provred Frida... Haha Gud hjälp, att Linda och Eva-Britt ville sälja henne till mig.. Jag kunde inte rida henne på tygeln elr något. Men Frida bara körde
och jag hängde på och det funkade.

Världens bästa ponny har jag,min fina Miss Frida ❤


Kram Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback