Jag fastnade för fälttävlan

Hej allihop!


Jo, jag tänkte berätta hur och varför jag började med fälttävlan.

Det började med att jag var sjuk och mamma köpte en film till mig, men inte vilken film som helst. Rida terräng hette den. En helt underbar film som skulle få vem som helst att börja med fälttävlan. Jag blev helt fast! Man såg hur dom kom på ett öppet fält med skog i bakgrunden och hoppar över en stor oxer mitt ute på fältet. Frågan är om det kunde sett mycket bättre och härligare ut. Så helt enkelt så fick jag med mamma på att åka och testa terräng med min B-ponny Simberg Hero. Men ja.. min start var inte precis lyckad. Han stannade först på en stock. när jag till slut efter en evighet hoppade han så stort så jag ramlade av. Han hoppade mig ur sadeln gång på gång på stocken tills vi fick ge oss. Vi åkte hem. Jag försökte med honom på en annan bana och då hoppade han men han var så spänd så jag tyckte inte det var kul. Besvikelsen var stor. 
 
En dag så hittade mamma en annons på hästnet. En C-ponny som hade gått fälttävlan. P90 och L:A hoppning. Mamma visade mig annonsen och jag blev genast kär i den fina ponnyn med bläs. Det absolut bästa var att den stod i Mariestad. Mamma ringde på annonsen och vi fick komma och kolla på den genast nästa dag.
 
Gissa vilken ponny det var? Jo, Min lilla ponny med bläs som står i mitt stall och som jag har haft i mer än 3 år. Jag behövde inte provrida någon mer ponny, Jag visste att denna ponnyn ville jag ha. Frida tyckte om mig. Det var ju så att det var inte ägarna till henne (eva-britt och Linda) som bestämde vilken ny ryttare frida skulle få. Det var Frida själv. 
 
Frida lärde mig fälttävlan,hur roligt det är!! Att få en rutinerad ponny som visste vad det handlar om var kanon. Då kunde hon lära mig och jag behövde inte inte lära både mig och frida , utan det är bara jag som behöver träna och så är det än idag. 
 
Jag skulle rekommendera alla att testa fälltävlan, Åk på en terräng träning någonstans i närheten med din ponny, Jag lovar dig.. du kommer fastna för det lika mycket som alla vi andra i fälttävlans grenen!
 
Kram Sofia och Miss frida 
Postat av: Linda bolin!!

Och frida kunde inte fått det bättre! Ni är bääst :D

2013-08-19 @ 09:48:44
URL: http://lindabolins.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback