Imorgon kör vi på ett race.

Klockan 8 imorse var jag i stallet och hade ponnyn klar till ett dressyrpass på fältet. Började skritta till fältet som tar kanske 3 minuter, började trava henne ett halvtvarv är som 5 varv i paddocken. Jouline var extremt taggad, hon trodde väll att vi skulle ta värsta stora galoppracet och sen avsluta, inte det som var meningen. Men jag tänkte rasta av hennes extrema max energi lite så hon kunde samla sig liiiite mera när vi red i traven och kunde lugna sig. Galopperade en lång sträcka i lagom galopp, sedan skritta jag tillbaka. Och sen skicka jag iväg henne samma sträcka. Hon hade frambenen säkert 60 cm från marken och bara satte iväg i fullgalopp, sträckan brukar kanske ta 1minut i lugngalopp, men hmm detta tog säkert 20 sekunder nej men ja det gick skit fort...
 
Efter vårt lila race hade hon fortfarande mycket energi, men flåsa inte ett dugg eller var trött så red igenom henne ordentligt i dressyren. Hon gick med fin nacke, längde steget något så otroligt i ökningen. Red lite skänkelvikningar, ökningar i galopp, små volter osv. Gick hur fint som helst - glad tjej. 
 
Imorgon kommer lite bilder när jag rider på fältet, så ni har lite att se framemot, lite små race och lite finis bilder. 
 
-Kram. <3
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback