Helgen slutade än en gång på topp.

Om tävlingen i helgen, resultat.
 
Dressyren: Dålig framridning, alla som red storhästarna hade damp på alla ponnys, vi skulle rida innanför spåret, självklart när vi skrittar och dem travar/galopperar eller om vi travar och dem galopperar, men om vi skulle galoppera och dem skritta ja vem fan fick rida innanför? ponnysarna så klart, nån dansk skrek och gol, man bara okej?
Så framridningen började inte så värst bra, alla var huller om buller och ja, trångt. På banan som var inomhus...fyfan...bastu...hon gick faktiskt helt ok, för att både gå förbi läktare och domarhus. Hon var spänd först när hon kom in med slappna av tillslut, något stark i galoppen från en ökning till trav så blev ingen fin avsaktning, men så är det med en pigg ponny, men alla som titta kom ner och berömde henne och tyckte hon såg dö fin ut. Tyckte ändå hon var mjuk. 53 i straff tror jag att jag fick inte helt hundra. NÖJD.

Hoppningen: Klockren, hon var huuur fin som helst på famhoppningen, hoppa ram 20 min innan vi fick börja hoppningen som börja 12, asså aldrig haft den känslan i hoppningen, på banan, WOW, snäva svängar, en RIKTIGT klurig sväng till höger direkt efter ett räcke på en linje snett igenom, hon hoppa mjukt över och vi hann svänga, hon hade bra med marginal genom hela banan, men efter hinder nummer fyra trilla hjälmen ner....svetten rann seriöst och hjälmen var halvt över ögonen, haha asså visste fan inte vart jag skulle hoppa av imed min jävla hjälm var ivägen och kunde inte räkna in, men gick verkligen hur bra som helst, fick henne mellan hand och skänkel. NOLLA & NÖJD.
 
 
 
Terrängen: Vet inte vad jag ska säga? framhoppningen var hon taggad, huvudet högt och morrade typ hela tiden haha gulle, hoppa fram på en stock, och sedan en stockoxer, sen var det min tur, brukar inte hoppa fram så mycket där, behövs inte Tagga upp henne i fållan, hon "morra" hela tiden, och sen stack hon, en dröm att rida terrängen men henne. Trots regn så gick det i 200 knyck emellan, samla henne i svängar och sedan for hon iväg, asså hon var så jävla fin??!
Över varje hinder hoppa hon nog typ 110 i höjd, så jag avslutade klockrent idag på p80, nu taggar jag till Lag-SM, hade varit kul med indivduell placering, det är ju mitt lilla mål, men där är så många grymma så de är nog inget som håller, men det är skitsamma, ska ha så fruktansvärt jävla kul, vår sista p80, tror min ponny blir lite glad att få ta i nu...

Min bana var på 3:10 kom in innan den tiden så inga straff, kom i mål, ponnyn flåsa inte ens en gång? Helt sjukt vilken kondis hon har, musklerna på henne bara pumpar haha, nä imorgon ska vi fira vår placering med en skritt tur. Redo för bilder, så kommer det nu,
 
Dagen slutade med en tredje placering, en fin gul rosett i samlingen. <3

Fina ponnyn, hon gör alltid sitt bästa, och gör mig stolr osv resultat. En hel grym ponny, Outstanding. <3
 

Postat av: Fiffi

MEN GRYMMA!!!! :*

2013-08-04 @ 22:04:11
URL: http://Dsisters.blogg.se
Postat av: elsa- en fälttävlansryttare

SV: Jag hittade den av en slump för ett tag sedan. Kände igen ditt namn men kunde inte komma på var jag hört det. Men sen så kom jag på att det var du som kanske skulle vara med i dagstorp laget på SM :)

Ja det ska bli roligt!Jag red lag SM 2011 och måste säga att det var bland det roligaste jag gjort, roligt med lite nytt folk i laget också så att det inte bara är samma gamla vanliga! ;) Okej då har jag inte missat så mycket :)

Jo det har gått bra. Även om det kanske inte låter så bra att komma 15 av 23 så är jag väldigt nöjd. Min häst är väldigt känslig för värme och det har varit över 30 grader varmt(!) alla dagar så jag har tagit det lugnt och inte velat pressa honom. Så efter förutsättningarna är jag nöjd!

2013-08-04 @ 22:16:32
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback