Har varit en lång vecka.

Ja, hur ska jag påbörja detta inlägget då? Svårt att påbörja ett inlägg efter en veckas uppehåll med så mycket jag velat skriva om men verkligen inte hunnit med. Som ni vet har andra vecka på gymnasiet gått. Jag trivs (änsålänge) har inget negativt om skolan, har fina ridmöjligheter, klassen verkar helt okej, men fortfarande lite spänt, men börjar öppnas mer & mer. Jag drog ju i Torsdags förra veckan till SM, jag har inte berättat resultatet, men det kommer inom kort. På Måndagen (nu dennaveckan) flyttade Jouline ifrån den underbara gården vi stått på i över två år, och Jouline i ett år. En gård som jag har så mycket kärlek till, djuren, folket ja allt. Det var jobbigt att släppa taget och fortsätta på en ny plats, men det kändes ändå okej. Tinto stannade kvar, och skulle oxå åka därifrån under helgen. 
 
När Jouline gick in i transporten för SISTA  gången på detta underbara stället kändes det faktiskt mycket i stjälen. Har trivts så himla bra där och kändes så jobbigt, Jouline märkte nog att saker var pågång så hon gnägga nonstop efter Tinto, hennes lillasyster. Vi körde till Bökeberg, hade inte 100% koll på allt som skulle fixas men det ordna sig ändå. Fixade lite med sakerna i sadelkammaren, har inte så mycket plats men vi fick ihopa det ändå. Jouline verkade trivas direkt, hästar överallt, frächt och fint. 
 
Tog min första ridtur på Tisdag. Red henne efter skolan. Red igenom henne i paddocken för dem hade Western inne i ridhuset. Hon gick jätte fint, men det var ju sååå mycket nytt att titta på. Men hon tyckte det var riktigt spännande. Tränade på galoppombyte, och tro det eller ej, men vi gjorde det i vartannat steg, rätt fräckt. Bakdelsvändning, skänkelvikning, förvändgalopp ja vi tränade på det mesta & lite till. 
 
På Onsdag var det "hopp"träning för Fredrik Jönsson, för er som undrar så är detta en tränare vi har i gymnasiumet som vi kommer träna för varje Onsdag, så ni lär få mycket info ang det. Vi hoppade inte så högt typ 50 cm? vi hade markarbete istället och väldigt bra övningar, kändes som en bra träning. Hon var lugn, harmonisk, lyssnade bra. Vi hade trav bommar 4 stycken, några travsteg sedan bommar igen, där emellan skulle vi skritta 2-3 steg och fram igen över bommarna. Hon var så duktig och lyssnade verkligen bra. Hoppa en liten sockerbit & en liten kombination i en 8volt. Hon drog inte iväg, hon verkligen visa hur lydig hon är. Fredrik var riktigt riktigt nöjd med mig redan från början till slut. Så blev en lyckad träning. 
 
På Torsdagen drog vi ut på en uteritt jag & två andra tjejer med deras storhästar, ja jag vet inte vart jag ska börja men jag kan ju säga att Jouline ville inte vara sist, så istället foooor hon fram emellan dem stora, gör typ 20 luftsprång och sen var hon hur nöjd som helst, helt galen. Men ja det är Jouline vi snackar om. Vi var färdigridna vid 11 kanske? red igenom henne i ridhuset vid 3 sen efter skolan, bara för energin skulle försvinna lite, så hon inte skulle vara galen till Fredagen. 
 
Igår var vi ute på en tur igen, denna gången var hon först och trivdes med det. Jag & mina två klasskompisar hade dö kul, tills jag vänder mig om på sista galoppsträckan och ser en storsvart häst galopperar lös där utan ryttare, inte lika kul om man säger så, jag stannade Jouline, och liksom skritta mot hästen, allt ordna sig ju, men ändå..hatar när sånt händer speciellt när man rider ut...min kompis slog i svanskottan - en klassiker när de gäller avramlingar....usch. Vi skritta hem igen och jag red igenom i lite tempoövningar i ridhuset. Funka utmärkt. 
 
Ja såhär har hela min vecka sätt ut. Skolan har varit lite dryg denna veckan, så ja jag vet inte men lär väll bli bättre nu framöver. Det bästa av allt är att har man en långlektion, och vi har 5 min rast mitt i allt springer jag ut till Jouline i hagen och myser. Finns inget bättre, man får så mycket energi, skolan kan inte bli jobbig & tråkig när min bästavän går där med mig varje dag och väntar på mig. 
 
Här kommer lite skolbilder som jag lagt ut på instagram - Friidaaolssonn.
 
Joulines & Ladys första möte - Lady kastar iväg Joulines grimma. Ganska gulliga hihi. 
 
Och detta ridhuset?! Helt underbart, stort och fint. Folk klagar gärna på underlaget, dem har säkert helt rätt, men jag har en stor möjlighet att hålla igång min träning på vinter & regn tider, och de är en stor fördel för mig att hålla igång musklerna & mina mål.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback