Gud va jag är glad

Var idag på terräng träning med Gardenia! Gud så bra det gick!! Jag började med att skritta igenom Vattnet och de va inget problem. Gick sedan vidare att trava upp o ner igenom det. Sedan satte mamma upp två sockerbitar och en bom så jag hoppade upp och ner i vattnet, sedan tog jag den riktiga stocken ner och Gud va duktig hon är! Hon bara läser av och sen hoppar, inga tvivel här inte! Hon är en försiktig häst så det är viktigt att ta det lugnt och trav hoppa lite så hon hinner med :)
Hoppade sen en liten grav och en lite större i både trav och galopp.

Förra träningen för Björn tyckte hon nedhopp var läskigt och det som är så bra med där jag var idag är att det finns tre olika höga nedhopp, en pytteliten, mellan och stor. Jag började på det lilla nedhoppet i skritt och hon var väldig misstänksam först men jag tog det flera gånger i skritt och till slut fick jag reaktionen jag ville ha, hon började bjuda och trava mot det. Sedan tog jag det mellan och då bjöd hon direkt på de! Och sedan det stora i galopp och hon tveka inte för en sekund! Hoppade några hinder i följd sedan och det gick super!

Jag är jätte nöjd med träningen. Jag hoppade olika typ hinder och hon växer super mkt, man känner hur självförtroendet växer på henne :) det ska bli kul att utbilda henne i fälttävlan och det som blir roligt är att jag får forma henne själv så hon blir precis som jag vill att hon ska va :)

Det som var så perfekt med Frida var att hon hade gått innan och kunde. Det var inte jag som lärde henne utan hon som lärde mig! Hon hade precis allt jag önskade mig :)

Tyvärr ingen filmning idag men jag bjuder på lite bilder på hästarna istället!

Kram Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback