En sådan här känsla.

Snart har jag och min ponny spenderat 1 år ihop. Ett år med mycket lärorikträning för både tränare och ensamt. Jag har funnit min glädje igen, och jag känner att mina mål går bra. Jag hitta den kärleken till min ponny som jag inte trodde jag skulle hitta igen, men jag lyckades hitta den. Ponnyn ger min glädje i vardagen. En underbar gnäggning när man kommer om dagarna. En slick på kinden, och en underbar mys-stund. Från att ha känt mig liten, ensam & rädd på häst ryggen så har denna underbara ponny fått mig att nå tillbaka till där jag började en gång. något av det jag länge sökt efter har varit - ett starkt band. Att ha en ponny du kan mysa med i timmar, en ponny man kan dela både tårar & glädje. En ponny som faktiskt stöttar en, på ett hästviss, att komma när jag kallar, att lita på mig. Jag trodde aldrig att jag & Jouline skulle få ett såhär starkt band, då jag visste hur känslig hon är. Hon är inte den där "egna" ponnyn, en ponny som skiter i om du visar din kärlek, hon är en ponny som verkar uppskatta det du ger henne, hon ger verkligen tillbaka all kärlek jag ger henne. Ni förstår inte hur detta känns, att verkligen hitta ett starkt band med en ponny som måste ge sig själv tid tills man kan lita på någon, och hon har gett mig den äran att vara hennes trogna vän. Hon gör mig aldrig besviken, hon ger mig bara glädje & hopp. Aldrig har jag känt " nej detta funkar inte, hur ska detta gå" klart jag har undrat "hur ska vi reda ut detta nu då?" men jag har gett henne tid, en så lång tid som hon har behövt. Nu ger hon mig tiden, tiden att utvecklas och hitta varandra. Jag har hittat min - ärligaste, trognaste vän. Jag är aldrig ensam i hennes närvaro, jag har alltid ett stort brett leende på hennes rygg. Jag är trygg där uppe oavsett vad som händer, om en stor bomb skulle falla är jag trygg på hennes rygg - det har jag varit sen dag ett, annars hade jag aldrig fortsatt med denna sporten, denna ponnyn har både gett mig - kärlek, förtroende, glädje & och en underbar känsla. 
 
 
Nu är det vi två, min nya stjärna, min nya hjälte, jag är trött på alla nedlåtande kommentarer från olika pers. Jag bestämde mig från första dagen hon kom, vi ska visa dem att vi kan. Visa att vi kan tillsammans. Dem ska ångra det dem sagt & tyckt. Men en sak är säker, ingen eller inget kan trycka ner min glädje jag har, för den är bevarad i ett tryckt ställe - hos Jouline. 
 
Vi har visat att vi också kan. Du har visat mig vad du kan, och jag har visat dig vad jag kan, vi har slagit ihopa oss, och nu är vi ett stort team. 
 
Jag vet fortfarande inte hur jag ska tacka Linda Bolin. Hon har verkligen sänt mig mitt livs glädje & lycka. Det var så länge sedan jag mått så här bra. Tack, du har sänt mig en stor gåva. <3
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback