Mitt veckoschema med Jullan denna veckan.

Hur mitt schema har sett ut nu fram till helgens tävling!!

Måndag: Löslongerade. Menas med ingen inspänning utan bara i linnan i grimman så hon får lunka ner med huvudet i en harmonisk höjd så hon blir avslappnad. Mycket övergångar med rösten så hon lyssnar på mig, lägger fram en bom vid hörnan för att hon ska länga lite men inte springa på så hon stoppar upp lite vid bommen. 

Tisdag: Skrittade ut en runda på 30 min. Lite pigg i början då jag yoga av henne i lite galopp och lite trav med endast långa tyglar för hon skulle få lunka på i sin egna takt. 

Onsdag: Hoppträna för pappa. Lånar ridhuset inte hoppa några högre höjder endast små hinder. Lite teknik ska in nu i bilden i hoppningen.

Torsdag: Dressyrträna för Monica. 

Fredag: Rida lite lugnt hemma i padocken jobba med nån övning från programmet. 

Lördag: Skritta ut en runda innan vi kör till Tranemo. Kör på dagen sedan när vi anlänt till Tranemo så på kvällen ska hon få ta sig en liten lätt bensträckare. Och se sig omkring. Får bli efter storhästarnas tävlande. 

Söndag: Den stora dagen. Äntligen. 

Postat av: Louise

Då ses vi på lördag då!

2013-04-30 @ 23:01:33
URL: http://teamponnybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback