Fortsättningen....

Och Frida och jag började träna..träna..träna och träna.Mamma red henne jätte mycket i dressyren och man kan verkligen säga att det gav resultat! Det hade gått två månader och nu kände jag att det var dags att äntligen få starta FÄLTTÄVLAN!!

Vi skulle debutera i Mariestad. På fram ridningen galopperade jag inget utan bara travade. Det roliga var att dagen innan ville hon inte gå på TYGELN.Hon bara TOTAL VÄGRADE. Men när jag red fram till dressyren så gick hon som hon aldrig gjort annat än att gå på tygeln! Hon var såå fin så vi slutade på 50 straff och en felfri banhoppning och en felfri terräng så VI VANN!!!:D en av dem bästa dagarna i mitt liv :D

2011 kavlade jag till p80 och fick ett fler tal placeringar, Vi kom 4 på Stil-SM och Vann Lag-SM klassen i p80, vi hade 48 straff i dressyren,0 fel i hoppningen och en felfri terräng, det var ett högt tempo så jag kommer så väl i håg när Eva-Britt (Fridas gamla mamma ägare) sa : många har tids fel så du måste verkligen rida fort nu Sofia, det kmr gå jätte bra,lycka till! Hon hållde Frida i start fållan för att hon var så taggad:D och vi klarade tiden så vi vann :D vi tog även SILVER med Laget :D vi red även en 90.

2012 red jag 3 90 och var felfri :D sedan ett halv år tbx hade jag börjat träna för Sivert Jonsson (Sibban) och han sa klart du ska gå upp på en*. Han trodde på oss så vi anmälde och åkte ner till Dagstorp! :D

Dressyren kunde inte gått sämre och hoppningen lika så. Men vi hade terrängen kvar nu.. Jag var skit nervös när jag skulle iväg men Frida var lika säker som vanligt :D Vi flög över hindren och det hade aldrig känts så bra förut. Banan var riktigt svår, Den svåraste jag ridit faktiskt! Det var så sjukt många som fick stopp och vägrade ut sig men inte min älskade lilla Frida. Vi var inom tid och var felfria! Jag och min lilla C-ponny,första en*!

Helgen efter åkte vi till Hermanstorp och red en en* till och var felfria :D


NÅGRA DAGAR SENARE RINGDE EN PERSON...

fortsättning följer ....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback