Ett inlägg om en av huvudpersonerna i bloggen - Jouline

Jouline är min lilla guldklimp, min finaste ägodel.

Vi köpte Jouline i september månad. När vi köpte henne var jag väldigt ringrostig i ridningen, jag var rädd och väldigt försiktig i med allt det som hände mellan mig och min ungponny Putte.  Jouline har hjälpt mig stiga upp igen för stegen jag föll ner på och hjälpte mig upp igen och tillbaka till ridningen jag en gång hade innan. Allt hittades tillbaka väldigt fort och med våra egna träningar hemma utan tränare jobbade vi på i våran egna takt. Jouline är inte vilken ponny som helt utan…ja det kan ni läsa här (http://friidaolsson.blogg.se/2013/january/det-hemliga-inlagget.html#comment). Jouline har jag nu ägt i 6-7 månader. Under dem månaderna har jag haft underbara dagar med henne.

Jouline kallas även Jullan och är en fälttävlansponny som ni säkert läste i inlägget jag länkade. Hon har ett hjärta av guld och helt underbar i ridningen. Hon är både pigg men väldigt sammarbetsvillig och lydig. Under månaderna jag haft henne har vi utvecklats mycket.

Jullan är 14 år iår. En svettfux Dponny, hon är en import från Tyskland och där med vet ingen vad hon är för ras. Men en del tror New Forest.

Jullan har härliga gångarter och hoppar terrängen med flytt och hon älskar det sååå mycket, hoppningen är nog VÅR akilles häl, där vi får jobba mycket mer på.

Jullan och jag tävla våran första tävling förra helgen då vi kom 2a i vår första dressyr tävling på placering, nu på söndag ska vi på hopptävling och nästa helg blir det fälttävlansdebut i Tranemo. Ska verkligen bli sååå kul.

Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta så jag låter bilderna tala. 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback